افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

امام‌جمعه شهرستان سرعین:

۱۷۴ نفر در بهارستان تازه‌نفس هستند

۱۷۴ نفر در بهارستان تازه‌نفس هستند

امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: ۱۷۴ نفر برای اولین‌بار به مجلس راه پیدا کردند و باید به تعهدهای داده شده به مردم را عملی کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  حجت‌الاسلام محمد شیرعلی پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرعین با توصیه‌های به منتخبان مجلس افزود: مجلس دوازدهم با منتخبان جدید آغاز می‌شود که ۱۷۴ نفر این منتخبان تازه‌نفس هستند تعداد زیادی از منتخبان برای بار اول به بهارستان راه پیدا می‌کنند.

 وی گفت: مهم‌ترین وظایف منتخبان مجلس این است که با قانون اساسی، اسناد بالادستی کشور، وظایف خوشان، قوانین کشور و مهتر با گفتمان امام راحل آشنا بشوند.

 امام‌جمعه سرعین اظهار داشت: نمایندگان باید از حواشی دور باشند و به مسائل اصلی توجه کنند نمایندگان مجلس باید گفتمان ولایت را یاد گرفته و همان مسیر را دنبال کنند و برنامه‌های به نفع مردم است را به کار بگیرند.

 شیر علیپور با بیان اینکه الان زمان تبلیغات انتخاباتی تمام شده است گفت: الان زمان رفاقت برای خدمت است نه رقابت برای دولت، نمایندگان باید با همدیگر رفاقت کنند و برای مردم خدمت کنند نه اینکه با همدیگر به رقابت مشغول باشند باید برای مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باتوجه‌به شعار سال و تأکیدات رهبری مشکلات مردم را حل کنند و از همین نقطه شروع کنند و جواب اعتماد مردم را بدهند.

 وی خاطرنشان کرد: کاهش رشد جمعیت، سکوت رشد جمعیت و نرخ باروری مهم‌ترین دغدغه‌های ما است حضرت آقا فرمودند وقتی انسان درست بهش فکر کنه تنش می‌لرزد، آینده ما، تولیدات، کارخانه‌های ما و مدارس ما چه می‌شود. اگر به این امر مهم توجه نکنیم چکمه‌های اسرائیل به گردن ما خواهد بود.

امام‌جمعه سرعین  با اشاره به ازدواج آسان گفت: تجمل‌گرایی و سبک زندگی غربی، این درد چیزی نیست که ساده از کنار این موارد گذشت ما چه می‌کنیم برای این مشکلات انسان باید خودش برای زندگی تلاش کند اگر ما بخواهیم تمامی امکانات رفاهی فرزندان خود را فراهم کنیم این آفت‌ها دارد دختر و پسر که تازه می‌خواهند زندگی مشترک را شروع کند انتظار می‌رود که باید بعد از چندین سال ازدواج به آن برسد و آن هم باید با عرق جبین خود به این انتظارات دست پیدا کنند.

 شیرعلیپور خاطرنشان کرد: خانواده در فشار جامعه و اطرافیان به‌ناچار در زیر فشار انتظارات و تممی نیازهای زندگی فرزندان را تهیه می‌کنند و در این میان دختر و پسر برای چه چیزی تلاش کنند خانواده دختر و پسر تمام موارد موردنیاز را برایشان آماده فراهم کرده است در این وسط اولین ضرر به خودمان زده می‌شود و ضرر بعدی به دیگران، به مشکلات موجود، طلاق‌ها و ازدواج‌های در سن بالا منجر می‌شود.

 وی در اخر سخنان خطبه های این هفته افزود: اگر انسان برای زندگی خود تلاش کند و با تلاش و دسترنج خود زندگی خود را بسازد برای این زندگی ساخته شده هم تلاش می‌کند ارزش قائل می‌شود و اجازه خراب‌شدن این زندگی را نمی‌دهد اگر به دادگاه‌های منطقه خود مراجعه کنیم علت خیلی از طلاق‌ها، پرونده‌ها به‌خاطر سبک زندگی غربی و افکار منفی است .

 انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ۱۷۴ نفر در بهارستان تازه‌نفس هستند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست به‌اضافه پنج