افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 132
  • بازدید: 64
  • 1403/03/17 - 22:02:25

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تضمین خرید گندم در اردبیل آغاز شد

تضمین خرید گندم در اردبیل آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خرید تضمینی گندم در اردبیل آغاز شده و ۴۸ مرکز خرید تضمینی گندم، تولیدات مازاد بر نیاز کشاورزان این استان را خریداری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به نقل از سبلان ما نوبخت اژدری امروز در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت گندم در اردبیل خبر داد و گفت: ۴۸ مرکز خرید تضمینی گندم، تولیدات مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل را خریداری خواهند کرد.

 وی با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم استان اردبیل شامل انبارهای تعاونی روستایی، سیلوهای گندم و انبارهای کارخانه‌های تهیه آرد است، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای خرید به‌موقع محصول گندم توسط اداره کل غله و شرکت بازرگانی استان انجام شده است و گندم‌کاران نگران تحویل محصولاتشان به مراکز خرید تضمینی نباشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تمهیدات لازم در خصوص خرید به‌موقع محصول خریداری شده از انبارهای کوچک تعاونی روستایی در دهستان‌ها اندیشیده شده و برنامه‌ریزی لازم جهت جلوگیری از بروز اختلال در فرایند خرید و جلوگیری از ازدحام کشاورزان، ارسال به‌موقع فهرست کشاورزان و پیگیری پرداخت به‌موقع مبلغ گندم خریداری شده، رعایت دستورالعمل خرید در اندازه‌گیری افت مفید و غیرمفید، اجتناب از خرید سلیقه‌ای در مراکز خرید و نگهداری محصول خرید شده از بارندگی‌های احتمالی انجام شده است.

 وی با بیان اینکه روند خرید گندم در استان اردبیل تا زمان تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در اواخر تابستان ادامه خواهد داشت، بیان داشت: کشاورزان هنگام برداشت گندم به میزان رطوبت محصول توجه کنند و طبق پیش‌بینی امسال ۴۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان خریداری خواهد شد.

 اژدری گفت: مزارع گندم امسال استان اردبیل وضعیت خوبی دارد و با پیگیری سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، درصد رطوبت قابل‌قبول در خرید گندم در شهرستان‌های گرمی، انگوت، بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز مغان، نمین و اردبیل ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری و معادل ۱۴ درصد و در سایر مناطق استان و کشور ۱۲ درصد تعیین شده است.

 بر اساس آمارهای اعلام شده، در اولین روز کاری، در حوزه شهرستان بیله‌سوار بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ تن محصول مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • تضمین خرید گندم در اردبیل آغاز شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شانزده منهای دو