افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 135
  • بازدید: 55
  • 1403/03/18 - 14:40:18

نماز جمعه سرعین:

تقوا مهم‌ترین مسئله در آموزه‌های اسلامی است

تقوا مهم‌ترین مسئله در آموزه‌های اسلامی است

امام جمعه شهرستان سرعین گفت: تقوا مهم‌ترین مسئله در آموزه‌های اسلامی است که خداوند ملاک ارزش‌گذاری انسان را در دنیا و آخرت تقوا دانسته و فرموده که بزرگوارترین شما در نزد خدا، با تقواترین شماست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  که در مصلی مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان سرعین برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام جواد علیه السلام گفت: امام جواد علیه السلام در میان ائمه یک ویژگی‌هایی دارد که امام رضا (ع) فرمودند در اسلام کسی پربرکت‌تر از این مولود برای شیعه نیامده است چون نسل امامت را بعد از پدرش امام رضا (ع) ادامه داد.


وی افزود: ما امام جواد را نتوانستیم خوب معرفی کنیم اولین ویژگی امام جواد علیه السلام این بود که امام جواد علیه‌السلام مولود با برکت بود همان طور که انقدر از شهادت امام حسین (ع) گفتیم و گریه کردیم صلح امام حسین (ع) این وسط کمرنگ شده است تمام کارهای امام حسن (ع) زمینه ساز عاشورا بود و در هر زمانی می توان از واقعه صلح عاشورا درس ها آموخت.


امام جمعه موقت سرعین اظهار داشت: امام رضا علیه‌السلام تا  ۴۷ سالگی بچه دار نمی شد و به همین دلیل همه می‌گفتند چون بچه دار نمی شوید نسل امام از شما ادامه نخواهد داشت.

ستوده با اشاره به اینکه چرا به امام رضا علیه‌السلام را غریب الغربا می گویند، توضیح داد: امام جواد (ع) ۴ ساله بود شبهه انداخته بودند که امام جواد عليه السلام از امام رضا نیست و برای تشخیص هویت امام جواد عليه السّلام چهره شناس دعوت کردند بعد از بررسی چهره شناس ثابت شد که امام جواد علیه‌السلام فرزند اصلی امام رضا(ع) است.


وی در خصوص تایید صلاحیت و شروع انتخابات افزود: شورای نگهبان از بعدهای و موارد های مختلف کاندیدها را بررسی می‌کند در صورت تایید صلاحیت، کاندیدها معرفی می شود که انشاالله با آگاهی و حضور آگاهانه در رائ گیری و انتخابات شرکت می کنیم. 


امام جمعه سرعین تصریح کرد: مهمترین ویژگی شهید رئیسی تقوای سیاسی بود که در سال ۸۶ ثابت شد و با حاشیه پراکنی و تخریب دیگران کاری نداشت که بعد از انتخاب به  عنوان ریاست جمهوری به نحوه احسن فعالیت خود را انجام می داد.



انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • تقوا مهم‌ترین مسئله در آموزه‌های اسلامی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ونه به‌اضافه هفت