- گروه: فرهنگی
- کد خبر: 1395
- بازدید: 5
- 1404/02/13 - 13:16:48
استاندار اردبیل:
ارتقای معیشت معلمان از اهداف دولت چهاردهم است

استاندار اردبیل گفت: ارتقای معیشت معلمان از اهداف عالیه دولت چهاردهم است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به نقل از ایرنا مسعود امامی یگانه روز شنبه در آیین زنگ سپاس معلم در استان اردبیل افزود: به غیر از توجه به معیشت معلمان، دولت چهاردهم تامین زیرساختها و ارتقای کیفیت آموزشی را نیز در آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده است.وی تامین نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری نظام تعلیم و تربیت را یکی از سه تکلیف اساسی دولت چهارم برشمرد و اضافه کرد: دولت بر این امر توجه ویژه کرده و قرار است تا سه سال آینده، شاخصهای توسعهای استان اردبیل در این زمنیه به متوسط کشوری و اهداف تعیین شده در اسناد بالادستی برسد.
استاندار اردبیل همچنین تامین فضاهای آموزشی را در تربیت و آموزش نسل جدید و ایجاد انگیزه و محیط بانشاط برای دانشآموزان بسیار مهم خواند و بیان کرد: ما برای تحقق اهداف زیرساختی آموزش و تربیت فرزندان خود از همه ظرفیتهای موجود استان و کشور در قالب مشارکت جمعی استفاده خواهیم کرد.
وی جمعآوری مدارس کانکسی و سنگی و تامین فضای آموزشی کافی را از اقدامات اجرایی مهم استان اردبیل در سال جاری برشمرد و اظهار کرد: در کنار این امر، تامین و پرداخت مطالبات معلمان از جمله اقدامات موثری بود که انجام شد.
امامی یگانه در ادامه نیروی انسانی را سرمایه اصلی توسعه هر کشوری خواند و گفت: توجه به تربیت نیروی انسانی توانمند، کارآمد و با احساس مسئولیت اجتماعی و فردی برای توسعه جامعه و کشور ما بسیار مهم است.
وی بیان کرد: این توسعه انسانی و ایفای نقش تربیتی در جامعه، بدون تحول آموزش و پرورش محقق نمیشود و بر همین اساس دولت چهارم توجه ویژهای به امر تحول و تامین نیازمندی نظام تعلیم و تربیت کشور دارد.
استاندار اردبیل همچنین گفت: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که مردم آرزو کنند تا معلم شوند چرا که معلم نقش هدایتگری جامعه را بر عهده دارد و با تربیت نسل آینده، نقش موثر و مهمی در جامعه بر دوش میکشد.
وی تلنبار کتاب و سوالات در نظنم آموزشی را موجب وارد شدن استرس زیاد در دانش آموزان عنوان کرد و افزود: سیاست دولت این است که در فرایند آموزشی از محفوظات به سمت معلومات و ارتقای مهارت و هوش اجتماعی حرکت کنیم.
امامی یگانه همچنین خواستار تطابق گرایش و رشتههای تحصیلی دانشآموزان شد و بیان کرد: مربیان در زمینه هدایت تحصیلی دانشآموزان بیشتر دقت کنند و علاقهمندی خود دانشآموزان و کشف استعداد آنها را در هدایت تحصیلی بیشتر مد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به نیاز جامعه به تخصص در حوزههای مختلف و لزوم تربیت نسل جوان برای پاسخگویی به نیاز متحول و متنوع جامعه اظهار کرد: در زمینه تربیت نیروی انسانی، از رشته علوم انسانی نیز نباید غافل شد و در این زمینه نقش معلمان فوقالعاده مهم است.
استاندار اردبیل گفتار و کردار معلم را الگوی خوبی برای دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: سلوک و کلام معلم در شکلگیری شخصیت دانش آموزان نقش اساسی دارد و اگر ارتباط عمیقی بین معلم و دانشآموز شکل بگیرد، علاوه بر فراهم شدن زمینه تربیت نسلی خلاق و فرهیخته، در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی هم نقش اساسی خواهد داشت.
وی معلمان را معماران آینده کشور خواند و گفت: ما در جذب معلمان و تربیت نسل جدید باید با نگاه امیدوار به آینده نگاه کنیم.
امامی یگانه همچنین با اشاره به پایین بودن رتبه این استان در آزمون کنکور، خواستار توجه مدیران آموزش و پرورش به ارتقای جایگاه و رتبه کنکور این استان شد.
توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، در اولویت کاری دولت چهاردهم قرار گرفته است
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین، نظام تعلیم و تربیت را مهمترین فرصت برای تربیت انسانی توانمند، برخوردار از شایستگی و ایجاد هویت، سواد و مهارت در دانشآموزان و نیز آماده کردن یک شهروند مطلوب برای سپردن آینده کشور خواند.
سیداردشیر رشیدیآلهاشم، انتقال علم و دانش و نیز تربیت نسل آینده را از ماموریتهای مهم آموزش و پرورش و از خدمات ارزنده معلمان عنوان کرد و افزود: امروز رسالت معلم و آموزش و پرورش در اولویت اول عمل به این ماموریت تعیین شده و خوشبختانه ارتقای جایگاه نظام آموزش و پرورش و معلمان در اولویت اول گفتمان دولت چهاردهم قرار گرفته است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش توانسته در دو بخش مهم توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و ارتقای کیفیت در کلاس درس و مدیریت آموزشی و مدرسه گامهای مهمی بردارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل توجه به معلمان از حیث مادی و معنوی و پرداخت تمامی مطالبات معلمان در دوره خدمت دولت چهاردهم و نیز افزایش ۵۲ درصدی بودجه آموزش و پرورش در قانون بودجه سال جاری را نشانه توجه ویژه دولت به این بخش عنوان کرد.
انتهای خبر/ ح
دیدگاهها