افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 141
  • بازدید: 44
  • 1403/03/19 - 11:16:24

امام جمعه شهرستان سرعین:

ازدواج آثار و برکات فراوانی دارد

ازدواج آثار و برکات فراوانی دارد

امام جمعه شهرستان سرعین در خصوص آثار و برکات فراوانی های ازدواج گفت: یکی از مسائل و عبادات و مواردی که در دین مبین اسلام توصیه شده و از سنت پیامبر اکرم (ص) شمرده می شود مسئله ازدواج است.

حجت الاسلام محمد شیرعلی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، با اشاره به اهمیت ازدواج اظهارداشت: ازدواج آثار و برکات فراوانی دارد و باعث می شود که شیطان در بعضی موارد از وسوسه انسان قطع امید کند.

وی افزود: جامعه، مسئولین، خانواده ، دختر و پسر و سایر موارد های دیگر در امر ازدواج دخیل هستند و باید همه این ها دست به دست هم داده زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم سازند.

امام‌جمعه سرعین با اشاره به ازدواج آسان گفت: تجمل‌گرایی و سبک زندگی غربی، این درد چیزی نیست که ساده از کنار این موارد گذشت ما چه می‌کنیم برای این مشکلات انسان باید خودش برای زندگی تلاش کند اگر ما بخواهیم تمامی امکانات رفاهی فرزندان خود را فراهم کنیم این آفت‌ها دارد دختر و پسر که تازه می‌خواهند زندگی مشترک را شروع کند انتظار می‌رود که باید بعد از چندین سال ازدواج به آن برسد و آن هم باید با عرق جبین خود به این انتظارات دست پیدا کنند.

شیرعلی پور خاطرنشان کرد: خانواده در فشار جامعه و اطرافیان به‌ناچار در زیر فشار  و انتظارات نیازهای زندگی فرزندان را تهیه می‌کنند و در این میان دختر و پسر برای چه چیزی تلاش کنند خانواده دختر و پسر تمام موارد موردنیاز را برایشان آماده فراهم کرده است در این وسط اولین ضرر به خودمان زده می‌شود و ضرر بعدی به دیگران، به مشکلات موجود، طلاق‌ها و ازدواج‌های در سن بالا منجر می‌شود.

وی در آخر سخنان خود افزود: اگر انسان برای زندگی خود تلاش کند و با تلاش و دسترنج خود زندگی خود را بسازد برای این زندگی ساخته شده هم تلاش می‌کند ارزش قائل می‌شود و اجازه خراب‌شدن این زندگی را نمی‌دهد اگر به دادگاه‌های منطقه خود مراجعه کنیم علت خیلی از طلاق‌ها، پرونده‌ها به‌خاطر سبک زندگی غربی و افکار منفی است .


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ازدواج آثار و برکات فراوانی دارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار به‌اضافه نه