افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 142
  • بازدید: 38
  • 1403/03/19 - 11:21:12

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرعین:

دخانیات اولین و بزرگترین عامل مرگ در جهان است

دخانیات اولین و بزرگترین عامل مرگ در جهان است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سرعین گفت: دخانیات اولین و بزرگترین عامل مرگ در جهان است، مصرف دخانیات كه نفس های بسیاری را به شماره می اندازد، نشاط و شادابی را از فضای زندگی خانواده ها می گیرد.

اکبر عبدلی در گفتگو با خبر نگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، اظهار داشت: دخانیات اولین و بزرگترین عامل مرگ و میر قابل پیشگیری در جهان است که سالانه ۸ میلیون نفر قربانی از خود به جا می گذارد، به همین منظور و برای ایجاد حساسیت از چهارم تا دهم خرداد ماه هر سال به عنوان هفته ملی بدون دخانیات و روز دهم به نام روز ملی دخانیات نامیده می شود تا سعی شود در این روزها در زمینه مصرف مضرات سیگار و دخانیات بالاخص سیگار بیشتر صحبت و آموزش و اطلاع رسانی شود.

وی افزود: استعمال دخانیات بالاخص قلیان روز به روز در بین خانم ها بیشتر رواج پیدا می کند، همچنین طی ۸ سال گذشته تا کنون شاهد افزایش ۴۰ درصدی مصرف قلیان در کشور هستیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان سرعین ادامه داد: مدیریت ارتقای سلامت سازمان بهداشت جهانی، می گوید «هر سیگاری که مصرف می شود، به معنای واقعی، موجب سوزاندن منابع کمیاب زمین که حیات ما به آن بستگی دارد، می شود.

عبدلی بر آموزش دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و آشنایی آنان در زمینه مضرات مصرف دخانیات و دود تحمیلی آن و تشویق آنها جهت آموزش در سطح خانواده‌های خود تاکید کرد و گفت: آموزش رابطین و بهره‌گیری از آنان در آموزش خانوارها و آموزش کارگران در کارگاه‌ها، کارخانجات مختلف و مراکز کارگری و اتحادیه‌های مربوطه با هدف آشنایی با مضرات مصرف دخانیات و دود تحمیلی آن لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برنامه های جلوگیری از این ناهنجاری ها گفت: برگزاری همایش های مختلف پیاده روی ،کوهپیمایی ،برگزاری جشنواره های دانش آموزی جهت فرهنگ سازی ،جشنواره ورزشی روستایی و کارکنان نصب بنر توسط شهرداری‌ها و تعیین یک روز برای مردم بعنوان روز بدون ماشین جهت استفاده از دوچرخه سواری  از دیگر برنامه‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان جهت  کاهش ناهنجاری دخانیات است.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • دخانیات اولین و بزرگترین عامل مرگ در جهان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست منهای سه