افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 22 اردیبهشت 1404
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 1425
  • بازدید: 13
  • 1404/02/20 - 09:04:30

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

عدالت آموزشی در کشور مغفول مانده است

عدالت آموزشی در کشور مغفول مانده است

عدالت آموزشی از جمله مسائل مهمی است که امروز مردم از دولت انتظار دارند تا دولت به این مسئله ورود جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  به نقل از خبرگزاری ایرنا ، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اردبیل، با اشاره به لزوم توجه به عدالت آموزشی در کشور، وجود مدارس با عناوین و نام‌های متعدد را مغایر با عدالت آموزشی در کشور خواند.


صدیف بدری، وجود مدارس با عناوین متعدد را موجب خدشه به عدالت آموزشی و آسیب به روند آموزش فرزندان این کشور دانست و افزود: برخی تصمیمات در ایجاد مدارس متنوع به صورت خواسته و ناخواسته، امکانات را به سمت مدارس خاص هدایت کرده و عرف غطلی در جامعه رواج یافته است.

وی با اشاره به وعده وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به استان اردبیل در برقراری عدالت آموزشی و لزوم رقابت بین همه نوع دانش‌آموز در کلاس درس اظهار کرد: در سال‌های گذشته در زمینه عدالت آموزشی غفلت شده و استعدادهای زیادی در مدارس محلات و مناطق کم‌برخوردار هدر رفته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دوازدهم، پایین بودن میانگین نمرات آزمون نهایی در استان اردبیل را غیرقابل قبول خواند و خواستار برنامه ریزی برای رفع این نقیصه شد و تاکید کرد: در کنار این امر، نیاز به فضا آموزشی استان نیز باید رفع شود.

وی همچنین با اشاره به تعهد وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساخت سالانه ۵۰۰ کلاس درس جدید در استان اردبیل با اعتبارات وزارتی و نیز ساخت همین تعداد کلاس درس با اعتبارات استانی گفت: برنامه تهیه شده در استان کمتر از این وعده وزیر است ولی همین رقم هم اگر محقق و با تعیین سهم مناسب هر شهرستان عملی شود، نیاز استان به شکل مطلوبی رفع خواهد شد.
انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • عدالت آموزشی در کشور مغفول مانده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت منهای سه