افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 176
  • بازدید: 48
  • 1403/03/25 - 13:53:16

نماز جمعه شهرستان سرعین:

با قرآن ارتباط برقرار کنیم

با قرآن ارتباط برقرار کنیم

امام جمعه موقت شهرستان سرعین گفت: اهل‌بیت علیه‌السلام به ما فرمودند اگر در تشخیص مطالب ما به مشکل برخورد کردید به قران رجوع کرده و با قران مقایسه کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ستوده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که در مصلی نمازجمعه مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان سرعین برگزار شد، گفت: اهل‌بیت علیه‌السلام به ما اشاره‌کردن اگر چیزی از ما به دست شما رسید و اگر نتوانستید تشخصی دهید صحیح است یا نه با قران مقایسه کنید و اگر با قران یکسان بود به آن عمل کنید و اگر با قران یکسان نبود به دیوار بزنید تا به زمین بریزد.


وی تصریح کرد: مبانی دینی و دستورالعمل‌های که برای اخلاقیات ما اشاره می‌شود قران است و در قران همه چیز برای ما آمده است که شرح‌کننده و تفسیر کننده قران کریم وجود بابرکت اهل‌بیت علیه‌السلام است که به‌عنوان تفسیرکنندگان قرانی حساب می‌شود.


 امام جمعه موقت سرعین گفت: اهل‌بیت به‌عنوان اداره‌کننده دنیا هستند مگر می‌شود که خداوند این‌همه انسان خلق کند و برای آنها مدیر و رهبر وجود نداشته باشد در وضعیت فعلی تصویر کنید برای کشور، شهر و خانواده مدیر و رهبر وجود نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد.


 ستوده در جهت توضیح دانش های الهی اهل بیت (ع) تصریح کرد: خلیفه اول از آقا امام علی (ع) سؤال کرد علی جان در شما چه خصوصیاتی وجود دارد که به هر سؤالی پاسخ می‌دهید مولا علی (ع) جواب داد انگشتان دستانت چند تا است جواب داد ۱۰ تا امام علی (ع) سؤال کرد چه شد که سریع جواب دادی و فکر نکردی گفت به‌خاطر اینکه انگشتان دستانم جلوی چشمانم است و دقیقاً می‌دانم تعداد آن چقدر است و امام علی (ع) فرمودند همان‌طوری که حساب انگشتان دستانتان برای شما راحت است به همان شکل تمام علوم جهانی جلوی چشمان ما است و به‌راحتی جواب می‌دهیم.


 وی ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام گفت: بزرگ‌ترین موضوع امروز شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام است و امروزه ما از امامان فقط امام حسین را انتخاب کردیم که آن هم چند روز ماه محرم برای عزاداری می‌پردازیم مابقی امام‌ها را کنار گذاشتیم درصورتی‌که تمام امامان در زمان‌های خود اقدامات و سختی‌های زیادی کشیده‌اند.


 امام جمعه موقت سرعین در ادامه اظهار داشت: ما باید معرفت خود را به تمام امامان برسانم اولین ویژگی اهل‌بیت این است که پاک و مطهر باشد و دومین ویژگی باید امامت از طرف خداوند باشد امامت را فقط خداوند می‌تواند تعیین کند، همانطوریکه به امام رضا علیه‌السلام می‌گفتند؛ چون شما فرزند ندارید امام نیستید و امام رضا علیه‌السلام فرمودند به‌زودی خداوند فرزندی به من عطا می‌کند که ادامه‌دهنده راه امامت می‌شود و با به‌دنیاآمدن امام جواد علیه‌السلام همه دهن‌ها بسته شد و مولود بابرکت لقب گرفت.

  

 ستوده با اشاره به واقعه عاشورا گفت: حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام پس از دریافت نامه‌های فراوان اهالی کوفه، مبنی بر رفتن آن حضرت به کوفه و بر عهده گرفتن قیام مردمی بر ضد بنی‌امیه، در آغاز پسرعمویش مسلم بن عقیل علیه‌السلام را به نمایندگی خویش به آن دیار اعزام کرد. اهالی کوفه به‌ویژه شیعیان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام از مسلم بن عقیل استقبال شایانی کرده و بیش از ۱۸۰۰۰ تن با وی بیعت کردند و مسلم بن عقیل پس از وصول اطمینان از صداقت کوفیان، نامه‌ای برای امام حسین علیه‌السلام نوشت و آن حضرت را به کوفه دعوت کرد و امام حسین علیه‌السلام در روز هشتم ذی‌الحجه سال ۶۰ قمری به همراه خاندان و یاران خود عازم کوفه شد.

 

 وی ادامه داد و گفت: امام در بین راه در توقفگاه «زَرود»، خبر شکست قیام شیعیان کوفه و شهادت مسلم بن عقیل علیه‌السلام به دست مزدوران عبیدالله بن زیاد را دریافت کرد. بااین‌حال، به حرکت اعتراضی خویش به‌سوی عراق ادامه داد. ولی پس از گذشتن از توقفگاه «شَراف» با سپاه یک هزارنفری عبیدالله به فرماندهی حر بن یزید ریاحی روبرو شد، اعتقاد امام‌شناسی اگر نباشد همان واقعه عاشورا پیش می‌آید. مسلم ابن عقیل را باید الگوی خوددار دهیم که در راه امام حسین علیه‌السلام پایدار ماند و به شهادت رسید.

 امام جمعه موقت سرعین با اشاره به انتخابات افزود: در انتخابات باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم که اصلی‌ترین ویژگی انتخابات حضور پر شور ما است و مردم همیشه در صحنه شهرستان سرعین با حضور پرشور در انتخابات هشتم تیرماه با آرمان‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی تجدید پیمان می‌کنند.

 

 ستوده در پایان سخنان خود گفت: شهر سرعین توریستی است که یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین ویژگی یک شهر همین است که می‌تواند از همه نظر به رونق منطقه کمک کند و از مسئولین خواست از همه نظر باید به گسترده‌سازی و بزرگ کردن سرعین کوشش شود تا گردشگران و مسافران زیادی را در این شهرستان پذیرش کنند که هرچقدر تردد در شهرستان زیاد باشد به چرخه تولید و درآمدزایی کمک می شود و در نهایت تمام منفعت‌ها برای شهرستان می‌ماند.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • با قرآن ارتباط برقرار کنیم

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای چهار