افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

یک‌شنبه 18 شهریور 1403
  • گروه: کشاورزی
  • کد خبر: 193
  • بازدید: 416
  • 1403/03/28 - 18:00:45

رئیس مرکز جهاد کشاورزی ایردموسی:

۲۰ کشاورز نمونه در بخش سبلان سرعین معرفی شد

رئیس مرکز جهاد کشاورزی ایردموسی اعلام کرد: ۲۰ بهره بردار در بخش های زراعت، ترویج، باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی دام و طیور از بخش سبلان و شهر ایردموسی شناسایی و به عنوان نمونه بخش کشاورزی برای انتخاب در سطح شهرستان سرعین معرفی شدند.

۲۰ کشاورز نمونه در بخش سبلان سرعین معرفی شد
شهرام عزیزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، افزود: برای اولین بار بعد از افتتاح و شروع به کار مرکز جهاد کشاورزی ایردموسی در بهمن ماه سال ۹۷، تعداد ۲۰ بهره بردار در بخش های زراعت، ترویج، باغبانی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور از بخش سبلان و شهر ایردموسی، شناسایی، انتخاب و به نمونه های بخش کشاورزی در سطح شهرستان سرعین راه یافتند که از بین آنها نمونه های استانی و ملی انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی در ادمه صحبت های خود اظهار داشت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزي در دستیابي به امنیت غذایي، حفظ اشتغال پایدار و تامین بخش مایحتاج به عنوان پایدارترین بخش اقتصادي بوده و جایگاه ویژه آن در توسعه استانی و  ملي همواره مورد توجه مي باشد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی ایردموسی تصریح کرد: بدین خاطر توجه و مراقبت از دستاوردهای این بخش در سر لوحه اقدامات مرکز جهادکشاورزی ایردموسی قرار دارد و در بخش کشاورزی، تأمین امنیت غذایي به مفهوم تولید و عرضه غذای کافی و مقرون به صرفه است.

عزیزی گفت: ضرورت تامین نیازهای اساسی، رفع فقر و بر طرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه تغذیه، رفاه فردی و اجتماعی مورد تاکید جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: موضوع قابل توجه در امنیت غذایي فرابخشی بودن آن است که نیازمند ارتباط، تعامل و اجرای مشترک توسط بخش ها و زیربخش های مختلف است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی ایردموسی در پایان سخنان خود گفت: پیش بینی می شود از بخش سبلان شهرستان سرعین در سی و هشتمین دوره معرفی و تجلیل از نمونه های شهرستانی، استانی و ملی بخش کشاورزی، از بهره برداران کشاورزی این بخش به عنوان قهرمانان تولید، نمایندگان جامعه بزرگ فعالان، بهره برداران و کشاورزان بخش سبلان شهرستان سرعین سهم بیشتری داشته باشند.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ۲۰ کشاورز نمونه در بخش سبلان سرعین معرفی شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سی به‌اضافه دو