افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 194
  • بازدید: 37
  • 1403/03/28 - 18:03:48

رئیس دامپزشکی شهرستان سرعین:

از خرید گوشت‌های غیرمجاز خودداری شود

از خرید گوشت‌های غیرمجاز خودداری شود

رئیس دامپزشکی شهرستان سرعین گفت: با عنایت به فرارسیدن عید سعید قربان به هنگام خرید گوشت حتماً از ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل کرده و از مراکز مجاز با تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه شود.

ایرج احدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: با عنایت به فرارسیدن عید سعید قربان و افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام به هنگام خرید گوشت حتماً از ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل نموده و ترجیحاً فراورده‌های خام دامی موردنیاز خود را از مراکز مجاز به تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه شود.
 
 وی ادامه داد و افزود: در راستای پیشگیری از برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باتوجه‌به شروع فصل گرما و نیز بیماری‌های مهمی نظیر هاری، سل، بروسلوز، شاربن، کیست هداتید و غیره از خرید گوشت‌های حاصل از ذبح دام‌های غیرمجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه‌ها تهیه و وارد چرخه مصرف می‌شود، جداً خودداری کنند.
 
 
 رئیس دامپزشکی شهرستان سرعین تصریح کرد: به‌منظور اطمینان شهروندان از سلامت گوشت و آلایش خوراکی مصرفی و سلامت دام‌های قربانی، اداره دامپزشکی این شهرستان با اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی و با تجهیز و ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار در قالب چندین کارکنان فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت در عید سعید قربان جهت انجام عملیات نظارت بهداشتی و شرعی در خدمت به شهروندان به حال آماده‌باش است.
 
 احدیان در ادامه گفت: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به اکیپ‌های دامپزشکی که در عید سعید قربان در میادین اصلی شهرستان مستقر هستند و یا ضمن مراجعه به اداره دامپزشکی شهرستان و حضور گروه مجهز سیار دامپزشکی در منزل از سلامت دام قربانی اطمینان حاصل کنند.
 
 وی گفت: با استفاده از شماره‌تلفن ۳۲۲۲۳۳۲۰ اداره دامپزشکی شهرستان سرعین که جهت ارتباطات مردمی منظور شده و آماده دریافت گزارش مردمی است.
 
 
 رئیس دامپزشکی شهرستان سرعین: در پایان سخنان خود تأکید کرد: باهدف تأمین حداکثری سلامت مردم، از عموم شهروندان انتظار می‌رود با آگاهی کامل از اهمیت موضوع سلامت با اکیپ‌های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی همکاری‌های لازم را انجام دهند.
 

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • از خرید گوشت‌های غیرمجاز خودداری شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج به‌اضافه پنج