افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرعین:

امام خمینی(ره) دشمن ستیز و ظلم ستیز بود

امام خمینی(ره) دشمن ستیز و ظلم ستیز بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرعین گفت: ویژگی های شاخص حضرت امام خمینی(ره) دشمن ستیزی و ظلم ستیزی بود.

توحید بیرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، افزود: امام خمینی (ره) ریشه فساد را در حاکمان رژیم صهیونیستی و استکبار می دانست و برای مبارزه با فساد به سراغ حاکمان که ریشه های فساد بودند، رفت.


وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) تمام تلاش خود را بکار گرفت تا امت اسلامی را بیدار و متوجه مهمترین خطرات تهدید کننده جهان اسلام کند و در این راه پیروز شد.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرعین  با اشاره به شاخص های اصلی امام (ره) توضیح داد: جامعیت امام، خلوص امام، قاطعیت و صلابت، سلوک عرفانی و معنوی امام، فقاهت امام، استکبار ستیزی در عمل امام، تاکیدات امام راحل بر جایگاه مردم و مستضعفین جهان بلکه یکی از آرمان های امام بود


بیرامی یادآورشد: روز قدس روز مبارزه با استکبار جهانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین از یادگاران امام خمینی (ره) بود نگاه امام درباره قشر جوان از دیدگاه مقطعی و گذرا نبود بلکه از همان آغاز مبارزات ایشان با رژیم طاغوت تا پایان حیات مبارکشان همواره جوانان یکی از اصلی ترین مخاطبان ایشان در تمام عرصه های کشور بودند.


وی گفت: مکتب امام یک بسته‌ کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد. دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت است. بُعد معنویت؛ یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمی‌گرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود. و در بُعد عقلانیت، به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سرعین در پایان سخنان خود به وصیت نامه امام اشاره کرد افزود: امام در وصیت نامه خود فرمودند: این جانب به همه نوجوانان و جوانان در مرحله اول، و پدران و مادران و دوستان آنها در مرحله دوم، و به دولتمردان و روشنفکران دلسوز برای کشور در مرحله بعد وصیت می کنم که در این امر مهم که کشورتان را از آسیب نگه می دارد، با جان و دل کوشش کنید و دانشگاهها را به نسل بعد بسپرید. و به همه نسلهای مسلسل توصیه می کنم که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلامِ آدم ساز، دانشگاهها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ و پاسداری کنید و با این عمل انسانی- اسلامی خود دست قدرتهای بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید. خدایتان پشتیبان و نگهدار باد.‏



انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • امام خمینی(ره) دشمن ستیز و ظلم ستیز بود

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده به‌اضافه سه