افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

فرماندار شهرستان سرعین:

ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است

ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است

فرماندار شهرستان سرعین در خصوص پیوند ازدواج گفت: ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از سنت پیامبر اکرم (ص) شمرده می‌شود.

باقر باقرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار داشت: ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به‌عنوان پیوندی باثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود. هرچند ازدواج به‌عنوان یک عمل ارادی تابع خواست، تمایلات و دیدگاه‌های فردی است؛ اما زندگی اجتماعی انسان و روابط پیچیده او با پیرامونش، ازدواج را در ارتباطی متقابل با متغیرهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و حتی سیاسی قرار می‌دهد.


وی ضمن اشاره به‌پیش نیازهای جوانی جمعیت و همچنین ازدواج جوانان، تأکید کرد و گفت: تحقق جوانی جمعیت پشتوانه‌های قانونی است که نمایندگان مجلس و مسئولین باید به آن دقت داشته باشند.

فرماندار سرعین با بیان اینکه در کنار این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان هستیم، افزود: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی و آموزش عالی و غیره می‌بایست در این زمینه برنامه‌های عملیاتی ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهند.

باقرزاده با بیان اینکه تحقق جوانی جمعیت و اهمیت ازدواج نیازمند تبیین است، تأکید کرد: تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به‌ویژه برای نسل جوان اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به وضعیت موجود در جامعه بیان کرد: غفلت در نگاه برخی جوانان نسبت به اصل خانواده مشهود است درحالی‌که می‌توان با تبیین اهمیت و اساس خانواده برای نسل جوان، این تفکر را تغییر داد.

فرماندار سرعین در خصوص آمار ثبتی ازدواج در شهرستان سرعین توضیح داد: آمار دقیقی در شهرستان سرعین در دست نیست علت آن است که بیشتر ازدواج‌های شهرستان در اردبیل یا سایر استان‌ها انجام می‌شود و به همین دلیل آمارهای مشخصی در دست وجود ندارد.

باقرزاده با اشاره به دلایل تأخیر و سخت‌شدن ازدواج مطرح کرد: همان‌طور که همه می‌دانند فقط یک علت باعث تأخیر و سخت‌شدن ازدواج نیست؛ بلکه مجموعه عواملی دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهند تا این مسئله به وقوع بپیوندد از عوامل سیاسی و اقتصادی بگیرید تا اجتماعی و فرهنگی و سایر مسائل دخیل در این امر بعضی از کارشناسان نقش عوامل اقتصادی را کم‌رنگ می‌بینند بخش دیگری مسائل فرهنگی را نشانه می‌روند و بعضی‌ها نیز کم‌کاری سیاستمداران را در امر قانون‌گذاری و اجرا در حوزه ازدواج پر اهمیت جلوه می‌دهند؛ اما نباید از مسائل شناختی غافل شد؛ زیرا در کنار عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی؛ مسائل شناختی در عصر کنونی اهمیتی دوچندان پیداکردن است ازجمله این مسائل شناختی می‌توان به ایده‌آل‌گرایی در ازدواج و داشتن انتظارات غیرواقعی از ازدواج اشاره کرد.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه نه