افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403

یادداشت؛

سنت به معنی قوانین کلی و تغییر ناپذیراست

سنت به معنی قوانین کلی و تغییر ناپذیراست

دشمن فکر می‌کرد با بعضی از ضعف‌ها بر جمهوری اسلامی مسلط شود اما محاسبات دشمن محاسبات سیاسی است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، حجت‌الاسلام هادی پیری مسئول گروه جهادی انصارالمهدی (عج) در یادداشتی نوشت: دشمن فکر می‌کرد با بعضی از ضعف‌ها بر جمهوری اسلامی مسلط شود اما محاسبات دشمن محاسبات سیاسی است.

گاهی محاسبات سیاسی جواب نمی‌دهد و دشمن از سنت‌های الهی خبر ندارد و متوجه نیست سنت‌های الهی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی پابرجا می‌ماند.

خدا رحمت کند وقتی حضرت امام می‌خواست علیه طاغوت و نظام شاهنشاهی اقدامی کند همه می‌گفتند این کارو نکن؛ اما امام یک کلمه می‌گفت ما به‌خاطر اسلام و ماندگاری اسلام این کارو می‌کنیم.

اگر بخواهیم در مورد سنت‌های الهی و امتحانات صحبت کنیم اول باید بدانیم سنت به چه معنا است مفهوم لغوی سنت به معنای راه و روش، طریقت، قانون، شریعت و نهاد است.

گاهی ما سنت‌های اسلامی را از یاد می‌بریم و اما سنت‌های رسمی و دیرینه را خیلی بزرگ حساب می‌کنیم
استاد ما می‌گفت درسته سال جدید میاد بهار و سال رویش است درسته این بهار است و جزء سنت‌های ایران است.

اما چه خوب است عیدهای که حضرات معصوم به آن تأکید دارد را بزرگ شماریم
الان اگر از کودکان بپرسیم عید غدیر چیست؟
فقط از عید غدیر امامت امام علی را می‌داند دیگر نمی‌تواند عید غدیر را توضیح دهد و پیغمبر در این روز چه گفت و چه اتفاق‌ها افتاد شاید اینها را نداند.

من خودم را عرض می‌کنم؛ چون در خانواده بیان نکردیم کودکان در منزل از راه چشم شبیه دوربین کارهای خانواده را ضبط می‌کنند و کارهای بزرگان خانواده را یاد می گیرند.

مثلاً در عید غدیر یک گل و شیرینی بخریم کودکان سؤال می‌کنند که این کار برای چه مناسبتی است و شروع به معرفی و توضیح عید غدیر یا سایر مناسبت‌ها می‌کنیم.

و این کودک سال بعد هم منتظر این مناسبت‌ها می‌ماند، مثلاً می‌گویید پدر من در فلان مناسب لباس، عروسک، یا سایر موارد را تهیه کرد و به این صورت میتوانیم مناسبت های مهم دین اسلام را برای کودکان معرفی و با آنها اشنا کنیم.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • سنت به معنی قوانین کلی و تغییر ناپذیراست

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفت به‌اضافه نه