افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین:

دین اسلام باید به زبان روز تبلیغ شود

دین اسلام باید به زبان روز تبلیغ شود

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین گفت: همانطور که تمام تولیدات دنیا به روز تولید می شود معرفین دین اسلام هم باید به زبان روز تبلیغات خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: تأسیس و شکل دهی نهادهای انقلابی یکی از اقدامات ارزشمند در ابتدای انقلاب اسلامی بود که امام خمینی (ره) اهتمام ویژه ای بر آن داشتند و سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) با هدف اعتلای فرهنگ غنی و پربار اسلامی و تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی (ص) تاسیس شد.


وی با اشاره به ارزش تبلیغ مطرح کرد: دیانت مقدس اسلام، با تبلیغ آغاز شد و در گسترش و نفوذ نیز، از عنصر دعوت سود برد و به امداد آن، اقصا نقاط جهان را در بر گرفت و کلمه ی طیبه ی الهی و شریعت جاودانه ی محمدی (ص)، از شرق تا غرب ، مؤمن و خاضع یافت و در اطراف و اکناف جهان، در تیره ها و رنگ ها و نژادهای گوناگون، درخت پاک دین مبین، برگ و بر پیدا کرد.


رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین افزود: هر چند سازمان تبلیغات اسلامی از ارکان ترویج و توسعه فرهنگ دینی در کشور است اما پر واضح است که همه باید در امر تبلیغ اسلام مشارکت داشته باشیم. تبلیغ وظیفه‌ای حکومتی و یا متعین در یک صنف و قشر خاص یا یک نهاد سازمانی و دولتی نیست و همه آحاد مؤمنین به قدر تعلق و بهره‌مندی از معارف دینی در این امر خطیر سهیم بوده و هستند.


حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی اعلام کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی در این خصوص می‌فرمایند: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی است. این سازمان بحمدالله طی حدود ۴ دهه اخیر منشأ خدمات و برکاتی بوده است و امروز ضرورت وجودی آن نه‌تنها کاهش نیافته بلکه ضریبی فزاینده یافته است.

وی گفت: تلاش داریم این سازمان در عین خدمت رسانی و پشتوانه بودن برای حرکت‌های خودجوش مردمی برآمده از روح و جان‌های پاک به جایگاه اصلی خود یعنی تبدیل شدن به نهاد راهبری و پشتیبانی جریان مردمی تبلیغ اسلامی نزدیکتر شود چه آنکه حرکت‌های مؤمنانه و مجاهدانه‌ای که در مدار افق گشایی ولی جامعه و مبتنی بر اندیشه‌ها، بیانات و انتظارات امامین انقلاب اسلامی باشد را پشتیبانی و حمایت نموده و خواهیم کرد.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • دین اسلام باید به زبان روز تبلیغ شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه به‌اضافه سه