افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رئیس بسیج طلاب استان اردبیل:

زیارت جامعه کبیره یک دوره جامع امام‌شناسی است

زیارت جامعه کبیره یک دوره جامع امام‌شناسی است

رئیس بسیج طلاب استان اردبیل: مهم‌ترین برکات و آثار امام هادی علیه‌السلام زیارت جامعه کبیره است که یک دوره جامع و کامل امام‌شناسی به یادگار گذاشته است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سید سیاح در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: حضرت امام هادی علیه‌السلام دوران بسیار پربرکتی داشت از جمله مهم‌ترین برکات و آثار امام هادی علیه‌السلام زیارت جامعه کبیره است که یک دوره جامع و کامل امام‌شناسی است که به‌یادگارمانده است.

 وی افزود: حضرت امام هادی علیه‌السلام از مظلوم‌ترین امامان است که در زمان چندین خلیفه ستمگر معاصر شد بود که یکی از شقی‌ترین خلیفه متوکل عباسی بود که از سوی شخص خبیث بسیار مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود.

 

 مهم‌ترین اقداماتی که حضرت امام هادی علیه‌السلام در زمان عمر شریفشان انجام داده بودند افزود: یکی از این موارد مهم این بود که شیعیان را از نظر فکری برای دوران غیبت آماده‌سازی کرد و از مواجه‌شدن با این زمان توضیح می‌داد.

 

 در خصوص یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات امام هادی علیه‌السلام مطرح کرد و گفت: امام هادی علیه‌السلام سلسله وکالت را بنیان‌گذاری کرد حضرت امام هادی علیه‌السلام وکیل‌ها را به بلاد اسلامی ارسال می‌کرد و خودش مستقیماً ارتباط خود را کم می‌کرد و سلسله وکالت را به‌خاطر آخرالزمان تقویت می‌کرد؛ چون در آخرالزمان ارتباط مردم با امام به‌صورت ارتباط وکلایی میسر می‌شود.


 با اشاره به اقدام بعدی امام هادی علیه‌السلام توضیح داد: امام هادی علیه‌السلام شاگردان زیادی را تربیت می‌کرد از جمله عبدالعظیم حسنی جزء شاگردان و یاران امام هادی علیه‌السلام بود.


 گفت: امام هادی علیه‌السلام مسیر سایر اجداد خود به تربیت شاگردان و اساتید زیادی پرداختند و ارتباط مردم با امامان از طریق همین شاگردان و علما انجام می‌شد و همین مورد هم در زمان غیبت آخرین امام معصوم (ع) به همین صورت انجام می‌شود.


 در پایان سخنان خود اظهار داشت: امام هادی علیه‌السلام به همراه فرزند بزرگوارشان امام حسن عسگری علیه‌السلام شرایط را برای دوران غیبت آماده‌سازی کردند و بدون وجود این دو امام بزرگوار مردم نمی‌توانستند برای دوران غیبت آمادگی داشته باشند.



انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • زیارت جامعه کبیره یک دوره جامع امام‌شناسی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده به‌اضافه یک