افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 268
  • بازدید: 31
  • 1403/04/10 - 07:19:37

رئیس دادگستری شهرستان سرعین :

هدف قوه قضاییه تحقق صلح، عدالت و امنیت است

هدف قوه قضاییه تحقق صلح، عدالت و امنیت است

رئیس دادگستری شهرستان سرعین گفت: هدف قوه قضاییه تضمین حقوق فردی و اجتماعی، تحقق صلح، عدالت و امنیت است.

رحیم عالی نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، اظهارداشت: اول تا هفتم تیرماه هر سال به منظور ارج نهادن به مقام والای قضاء و قضاوت و تکریم مقام شامخ شهید آیت‌الله دکتر بهشتی به نام هفته قوه قضاییه نام نهاده شده است.


وی افزود: هفتم تیرماه ۱۳۶۰ سالروز شهادت آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، دومین رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و ۷۲ تن از یارانش، به دست منافقین از طریق انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی است.


رئیس دادگستری شهرستان سرعین گفت: قوه قضائیه در کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهای حکومتی است که در عرض دو قوه مجریه و مقننه و مستقل از آن‌ها می‌باشد. هدف از این نهاد تضمین حقوق فردی و اجتماعی، تحقق صلح، عدالت و امنیت است.


رحیمی نسب  اقدامات مجموعه قضایی سرعین از جمله ساماندهی امور زندانیان، اولویت بخشیدن به برنامه‌های حمایتی و اشتغال زندانیان و خانواده آنان، بازدیدهای مستمر و هدفمند از زندان به منظور رسیدگی به مشکلات قضایی مددجویان نتایج ارزنده‌ای برای اداره کل زندان‌های استان اردبیل داشته و در تحقق اهداف مشترک حوزه قضا و سازمان زندان‌ها مبنی بر کاهش جمعیت کیفری موثر بوده است.


وی همچنین اشتغال مددجویان را از رکن اصلی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی و از اولویت‌های سازمان زندان‌ها دانست و گفت: اداره کل زندان‌های استان اردبیل توانسته با استفاده از ظرفیت خیران و صاحبان صنایع بیش از ۸۰ درصد زندانیان را به چرخه اشتغال درآمدزا وارد کند.


رئیس دادگستری شهرستان سرعین مطرح کرد: گفتنی است شهرستان سرعین در سنوات گذشته رکورددار بیشترین کمک یک شهرستان برای آزادسازی زندانیان در کشور بوده است و این بار نیز این رکورد شکست و مبلغی بیش از 40 میلیارد ریال توسط خیرین جمع‌آوری شد.


رحیمی نسب گفت: پرونده های خانوادگی در سرعین رو به افزایش بوده دادگستری نهاد قضایی است بعد از تشکیل پرونده دادگستری موظف است پرونده را پیگیری کند و به همین دلیل دست اندرکاران در حوزه خانواده برنامه ریزی های علمی و عملی پیشبینی کنند تا بیش از این باعث شاهد پرونده های خانوادگی نباشیم.


وی در خصوص آبدرمانی گاومیش گلی مطرح کرد: شرکت توسعه گردشگری با ترفند های خود مثل سنوات گذشته سعی داشت آبدرمانی گاومیش گلی را به مالکیت خود در بیاورد و حتی شرکت توسعه گردشگری این آبدرمانی را اجاره داده بود و با تبانی های انجام شده با مستاجر، قرار داد اجاره بسته شده بود و شخص مستاجر دیگر آبدرمانی را به امور آب منطقه تحویل نمیداد و دادگستری سرعین تمام قد جلوی شرکت توسعه گردشگری ایستاد و با همکاری مردم و مسئولین شهرستانی این مشکل آبدرمانی گاومیش گلی را حل شد.


رئیس دادگستری شهرستان سرعین در ادامه با بیان اینکه مراکز غیر دولتی غیر مجاز و ساخت و ساز های غیر مجاز یک معضل برای شهرستان است افزود: یکی از اهم کارهای شهرداری و شورای شهر است که با همکاری فرمانداری و جهاد کشاورزی این موارد کنترل شده است.


رحیمی نسب اظهار داشت: در خصوص سگ های ولگرد، جارچیان شهر و محل دفن زباله های پسماند بصورت متعدد نامه نگاری شده است و این مورد متاسفانه حل نشده است.



انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • هدف قوه قضاییه تحقق صلح، عدالت و امنیت است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده منهای هفت