افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

امام‌جمعه شهرستان سرعین:

خانواده نهاد مقدس و کانون تربیت است

خانواده نهاد مقدس و کانون تربیت است

امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: خانواده نهاد مقدس و کانون تربیت است، خانواده از اول تاریخ تا کنون، به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیر علی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: ۲۵ ذی‌الحجه، روز نزول سوره انسان و آیه هل أتی در شأن اهل‌بیت مطهر پیامبر اکرم (ص)، در تقویم رسمی کشور به‌عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نام‌گذاری شده است، این مهم فرصتی شده تا با بهره‌گیری از فرهنگ و خلق‌وخوی ائمه اطهار، ضمن ارج‌نهادن به سال‌ها تلاش و زحمات بی‌شائبه و تجارب گران‌بهای بازنشستگان عزیز، به جایگاه خانواده به‌عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی، ادای احترام شود. بر همین اساس ضمن تبریک صمیمانه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان سعادتمندی و سرافرازی تمامی بازنشسته‌ها را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.


 وی گفت: تکریم بازنشستگان، قدردانی از تجربیات گران‌بها و اندوخته‌های گران‌قدری است که امانت‌داری را به ما آموخته‌اند. بازنشستگی شروعی دوباره از نقش‌آفرینی تأثیرگذار برای یکی دیگر از مراحل زندگی انسان‌ها ست و گرامیداشت بازنشستگان به‌عنوان گنجینه‌ای زندگی‌بخش، نکوداشت دریای عزت‌نفس، اعتبار و توانمندی این بزرگان است.

 

 امام‌جمعه شهرستان سرعین افزود: خانواده از ابتدای تاریخ تاکنون، به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است. پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و هدایت آن به جایگاه واقعی‌اش، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن، موجب دورشدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه نابودی بوده است.

 

شیر علی‌پور اظهار داشت: اسلام به‌عنوان مکتبی انسان‌ساز، بیشترین توجه را به مقام خانواده دارد. به همین دلیل این نهاد مقدس را کانون تربیت می‌شمرد. نیک‌بختی و بدبختی جامعه انسانی را نیز به صلاح و فساد این بنا وابسته می‌داند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به آرامش برمی‌شمارد.

 وی گفت: خانواده، کوچک‌ترین واحد اجتماعی و درعین‌حال، بزرگ‌ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می‌آید، به‌گونه‌ای که می‌تواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش‌های انسانی در میان اعضای آن باشد. خانواده، مهم‌ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می‌یابد؛ بنابراین، سرمایه‌گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، از رسالت معلمان به‌ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است.

 


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • خانواده نهاد مقدس و کانون تربیت است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو به‌اضافه هشت