افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

نمازجمعه شهرستان سرعین:

مبانی دین امانت داری است

مبانی دین امانت داری است

امام‌جمعه موقت شهرستان سرعین گفت: خداوند سبحان در قرآن رعایت امانت را یکی از صفات مؤمنان دانسته و می‌فرماید: «وَ الَّذِینَ هُمْ لِاَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ؛ مؤمنان کسانی هستند که امانت ها و پیمان خویش را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج مهدی ستوده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که هم زمان با انخابات ریاست جمهوری همراه بود با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مصلای نمازجمعه شهرستان سرعین برگزار شد، با اشاره به روز شهرداری مطرح کرد: قرار نیست تمام موارد را شهرداری انجام دهد مردم باید رعایت کنند در نگهداری و پاکسازی شهر کنار شهرداری باشند. 


وی افزود: شهرستان سرعین بخاطر گردشگری بودن و حضور مسافران زیاد باعث شده کار شهرداری زیاد شود و به همین دلیل باید فعالیت خود را جهت اجرای فرایند بهداشتی در نظر بگیرند.


امام جمعه موقت سرعین گفت: خدایا پیامبران خود را به ما معرفی کن تا به بهترین شکل با پیامبران آشنا شویم اگر پیامبران را درست نشناسیم در دین گمراه می شویم. 


ستوده اظهار داشت: مبانی دین امانت داری است ای کسانی که در تقسیم اموال بین دختران و پسران خود فرق می‌گذارید چگونه خود را دین دار میدانید.


وی گفت: باید ارزش قرآن را حفظ کنیم قرآن کریم می فرمایید بسیاری هستند که قرآن را می خواند و به آن عمل نمی کنند و این چه فایده ای دارد  بیشتر افراد قرآن را در روزهای خاص می بینند از جمله عروسی یا عزاداری این کار اصلا مناسب قران کریم نیست.


با اشاره به روز مالیات مطرح کرد: نظام امور مالیاتی جزء نیازهای قانونی یک کشور به حساب می آید ما باید از این مالیات برای رونق کشور استفاده کنیم.


با تبریک و گرامی داشت حضور پرشور در انتخابات مرحله اول و دوم گفت: ای مردم به نظر سنجی های شبکه های مجازی اهمیت ندهید رئیس جمهور انتخابی با رای مردم است و مردم رئیس جمهور کشور را انتخابات می کنند.


در ماه محرم فقط گریه و ناله نیست ما باید راه و رفتار امام حسین علیه السلام را بشناسیم امام حسین دین دار بی دین نمی خواهد واقعه عاشورا را فکر های و مغزهای افراطی رقم زد.


در پایان سخنان خطبه های این هفته مطرح کرد: از نان آوران خانواده ها سوال می شود که آیا به فرزندان خود نان حلال دادی یا حرام، لقمه حرام در زندگی فراوان‌ تاثیر دارد اگر شکم های خود با نان حرام پر کنیم از واقعه عاشورا هم این لقمه های حرام  رقم می زند.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • مبانی دین امانت داری است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده منهای پنج