افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 301
  • بازدید: 29
  • 1403/04/18 - 09:55:00

رئیس اداره مالیات شهرستان سرعین:

مالیات پایدارترین منبع تأمین مالی دولت است

مالیات پایدارترین منبع تأمین مالی دولت است

رئیس اداره مالیات شهرستان سرعین گفت: مالیات مطمئن‌ترین، سالم‌ترین و پایدارترین منبع تأمین مالی دولت به شمار می‌رود.

 بهنام اقبالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، با اشاره به اهمیت مالیات اظهار داشت: مالیات مطمئن‌ترین، سالم‌ترین و پایدارترین منبع تأمین مالی دولت به شمار می‌رود که با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند اثرات مطلوبی در توسعه پایدار کشور، مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر ضربه‌ها و تهدیدهای خارجی، رفع نابرابری‌های اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت در جامعه و افزایش رفاه و آبادانی و توسعه زیر ساخت‌های کشور را داشته باشد.

 وی مطرح کرد: اداره امور مالیاتی سرعین آماده ارائه هر گونه مشاوره و آموزش برای اهالی شهرستان سرعین را دارد و با برگزاری میز خدمت راهنمای و آموزش‌های لازمه صورت‌گرفته است.

 

 رئیس اداره مالیات سرعین در خصوص اعتراضات مالیاتی افزود: مودیان مالیاتی می‌توانند با اعلام شماره نامه برگه‌ای که به آن معترض هستند، مشخصات تراکنش‌های مالی مرتبط را مشاهده و مراتب اعتراض خود را با جزئیات اعلام نمایند، همچنین می‌توانند نماینده یا وکیل خود را مشخص و به سازمان امور مالیاتی شهرستان یا کشور معرفی کنند، پس از تکمیل اطلاعات برگه اعتراض، درخواست مودی از طریق پرتال به سامانه سنیم ارسال می‌گردد و کد رهگیری جهت پیگیری‌های آتی نمایش داده می‌شود.

 

 اقبالی اظهار داشت: دستگاه‌های قضایی باید با متخلفان عرصه مالیات برخورد کنند تا کسی اجازه فرار از مالیات را به خود ندهد. همچنین برای مقابله با فساد در درون دستگاه‌ها و سازمان مالیاتی باید کنترل و نظارت بیشتر شود.

 وی گفت: از در مبالغ مالیاتی جهت کمک به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام می‌شود که در جهت توسعه و رفع مشکلات مالی منطقه هزینه شود.

 

 رئیس اداره مالیات سرعین توضیح داد: در سال ۱۴۰۲ وصول مالیاتی شهرستان بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۶۳ میلیارد ریال بابت عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

 

 اقبالی در پایان سخنان خود با درخواست از کسانی که مالیات به آن‌ها تعلق می‌گیرد گفت: در راستای کمک به اداره کشور و توسعه شهرستان با اداره مالیات شهرستان همکاری‌های لازم را انجام دهند.



انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • مالیات پایدارترین منبع تأمین مالی دولت است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هشت به‌اضافه پنج