افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 303
  • بازدید: 22
  • 1403/04/19 - 06:23:26

نویسنده باید عاشق نویسندگی باشد

نویسنده باید عاشق نویسندگی باشد

احمدی گفت: نویسندگی شغل نیست باید عاشق نویسندگی باشید تا بتوانید نویسنده خوبی شوید.

 عمار احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: در سال ۱۳۶۰ در روستای اللی از روستای مشکین‌شهر به دنیا آمده و دوران دبیرستان را در همان روستا گذرانده ام و بعد از آن به استان اردبیل نقل‌مکان کردیم.
 
 وی مطرح کرد: زبان و ادبیات فارسی را تا مقطع لیسانس ادامه داده و بعد از آن حدود ۳ سال در زمینه نویسندگی و کار فرهنگی فعالیت کرده و اقدام به تحصیل مقطع ارشد کرده ام که بعد در زمینه مردم‌شناسی و انسان‌شناسی تا مقطع دکتری از دانشگاه تهران تحصیل‌کرده است.
 
احمدی افزود: ۴۵ جلد کتاب چاپ شده دارد و حدود ۳۰ مقاله پژوهشی در رشته مرتبط به چاپ رسیده است.
 
وی گفت: در ۱۹ سالگی اولین کتاب خود را به نام ساوالان در ۳ جلد با مقدمه دکتر جابر عناصری و آخرین کار به نام انسان‌شناسی اسطوره ال و مطالعه موردی کوهستان سبلان این کتاب را با دانش‌آموزان در دامنه سبلان تهیه و تنظیم کرده است.
 
 احمدی مطرح کرد: معلمی، شغل انبیا و مقدس است به این معنی است که مخاطب همیشگی شما در طول خدمت، وجود مقدس و پاکی به نام دانش‌آموز است. یعنی انسانی که تعلیم‌وتربیت می‌آموزد، اشرف مخلوقات و جانشین خدا روی زمین است و به همین دلیل عاشق کار معلمی بوده و در روستاهای هم‌جوار در حال تدریس است.
 
وی گفت: در خصوص سختی و شیرینی‌های کار معلمی گفت: هرکسی عاشق کارش باشد می‌تواند از کارش لذت ببرد و در کارش موفق باشد و سختی‌های کار را حس نمی‌کند و اگر کسی عاشق کارش نباشد در کارش اذیت می‌شود.
 
 احمدی در پایان سخنان خود اظهار داشت: نویسندگی را به چشم شغل نبینید نویسندگی یک علاقه و عشق است نویسندگی از ذات به وجود می‌آید و هر کسی نویسندگی را انتخاب کند باید از خیلی چیزها دست بکشد و با تلاش شبانه‌روزی و مطالعه بیشتر می‌تواند نویسنده خوبی باشد.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • نویسنده باید عاشق نویسندگی باشد

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج به‌اضافه پنج