افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403

دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرعین:

واقعه عاشورا احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود

واقعه عاشورا احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود

دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرعین گفت: قیام امام حسین علیه السلام بخاطر احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر مهدوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش گفت: در دهه امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم که از آنجایی که تمام حرکت ها و قیام امام حسین علیه السلام بخاطر احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود دهه اول محرم را دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کردند که جا دارد بیشتر به تبیین و تشریح این واجب فراموش شده بپردازیم.


وی مطرح کرد: خداوند متعال در سوره سباء آیه ۴۶ می فرماید: قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ ۖ أَن تَقُومُوا لِلَّـهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَى بگو: «من فقط به شما يك اندرز مى‌دهم كه: دو دو و به تنهايى براى خدا به پا خيزيد.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرعین از این آیه می فهمیم که امر به معروف و نهی از منکر نیاز به گروه های آنچنانی یا ساز و کارهای اداری ندارد امر به معروف و نهی از منکر برای هر شخصی به تنهایی هم واجب است.

حجت الاسلام مهدوی گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی در فروع الدین مسلمانان در دین اسلام است که این واجب در عرض واجبات دیگر است نه در طول آنها یعنی همانطور که مسلمانان نماز می‌خوانند و روزه می گیرند باید همانطور هم امر به معروف و نهی از منکر کنند انجام واجبات دیگر امر به معروف و نهی از منکر را ساقط نمی کند.

وی افزود: کتاب واجب فراموش شده از بیانات گوهر بار مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی الامام الخامنه ای مدظله العالی در ۹ فصل جمع آوری شده است که در پیرامون امر به معروف و نهی از منکر بحث می کند واقعا هم یک واجب فراموش شده است که اگر در جامعه رواج پیدا می کرد از منکرات در جامعه کاسته می شد، و پرونده های قضایی به این فراوانی وجود نداشت که به همه عزیزان توصیه می شود این کتاب را مطالعه کرده و در جامعه گسترش دهند که ادامه راه سیدالشهداء علیه السلام است.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: فعالیت های که در یک سال گذشته توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سرعین انجام شده عبارت است از تشکیل و راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های حاکمیتی که مردم عزیز مشکلی داشته باشند بتوانیم حل کنیم. برگزاری چندین جلسه زیست عفیفانه با حضور مدیران کل فرهنگی استان و مسئولین شهرستان که ثمره خوبی هم داشت.


حجت الاسلام مهدوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب که توسط خواهران بسیجی انجام شده است، مطرح کرد: از مردم شهرستان سرعین تقاضا داریم در باب امر به معروف و نهی از منکر نرم افزار مطالبه گری هوشمندانه به صورت محرمانه ( سو ) که در کشور راه اندازی شده را نصب کرده و هر گونه منکرات ادارات اصناف و نانوایان وغیره... را گزارش داده تا در سریعترین زمان برخورد جدی انجام شود.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • واقعه عاشورا احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده به‌اضافه شش