افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 318
  • بازدید: 54
  • 1403/04/22 - 22:00:48

رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرعین:

ارادت سرعینی ها به سرور شهیدان بی پایان است

ارادت سرعینی ها به سرور شهیدان بی پایان است

رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرعین گفت: اهالی شهرستان سرعین عشق‌ورزی به ساحت سرور شهیدان، در طول تاریخ ارادت خالصانه خود را به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) با طنین نوای «عالم سنه قربان حسین» و «حسینیم وای حسینیم» به اثبات رسانده است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، ضمن تسلیت و گرامی داشت ماه محرم‌الحرام گفت: اهالی شهرستان سرعین عشق‌ورزی به ساحت سرور شهیدان، در طول تاریخ در درجه اعلی ارادت خالصانه خود را به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در میدان عمل به اثبات رسانده است. تاریخ صدها سال گذشته این دیار به‌نوعی با جوهره واقعه انسان‌ساز عاشورا و پدیدآورنده آن علقه‌های معناداری دارد و این پیوستگی بی‌هیچ شبهه‌ای تاکنون مستدام بوده است.


 وی مطرح کرد: سه روز مانده به آغاز ماه محرم و برپایی این حقیقت تاریخی که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دستور می‌دهد تا اصحاب طشت‌های پرآب بر زمین بگذارند تا یک‌به‌یک سپاه مقابل و حتی مرکب‌هایشان سیراب شوند و این‌گونه عزت‌نفس و رحمت واسعه خود را به نمایش می‌گذارند، شهرستان سرعین و روستاهای تابعه نیز در ۲۷ ذی‌الحجه شاهد برگزاری اجتماع عاشقان دل‌سوخته امام حسین (ع) و برگزاری مراسم معنوی طشت‌گذاری است که این آئین ارزشمند همه ساله به‌صورت باشکوه اجرا می‌شود.
 
 رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرعین گفت: شب‌های دهه اول ماه محرم‌الحرام در سرعین حال و هوای معنوی خاصی دارد، مساجد تا پاسی از شب باز بوده و پذیرای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) است.
 
 موسوی توضیح داد: شکوه و عظمت عزاداری‌ها در اجتماع تاسوعای حسینی کامل می‌شود؛ تجمع عظیم عاشقان حضرت امام حسین (ع) با اجرای شبیه خوانی، مراسم سینه‌زنی، مداحی و زنجیرزنی به عزاداری می‌پردازند.
 وی اظهار داشت: عاشورای حسینی؛ اوج دلدادگی اهالی شهرستان است که روز اوج عزت و سرمستی شیفتگان انصار پاک‌باخته حسین (ع) است روزی که سند هویت بشریت را با خون خود امضا کردند.
 

 رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرعین در ادامه سخنان خود افزود: سرعین و روستای های تابعه صبح عاشورا را با استقبال از برپایی مجالس متعدد دعای پرشکوه زیارت عاشورا در مساجد، تکایا و منازل شروع می‌کند بعد از انجام این مراسم پرفیض روحانی و پذیرایی از حاضرین با صبحانه، به‌تدریج هیئت‌های حسینی در قالب دسته‌های عزاداری از مساجد و محلات با دردست‌داشتن پرچم‌های عزاداری وارد مسیر ویژه عزاداری می‌شوند.
 
 موسوی گفت: حضور گسترده عزاداران در روز عاشورا در مراسمات عزاداری بخصوص شبیه‌خوانی‌ها شکوه خاصی داشته و تا ظهر عاشورا ادامه می‌یابد. با شنیده‌شدن صدای اذان ظهر عزاداران آماده برپایی نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا می‌شوند.
 
 وی مطرح کرد: شبیه‌خوانی در سطح شهر و توسط برخی روستاها از جمله برنامه‌هایی است که از صبح عاشورا در مکان‌های مشخص اجرا و تا ظهر عاشورا ادامه می‌یابد که این مراسمات حال و هوای روز عاشورا را تداعی می‌کند.
 
 رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرعین در پایان سخنان خود گفت: شامگاه عاشورا نیز عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) با حضور در مساجد و محلات شام غریبان شهدای کربلا را برگزار کرده و در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان و ۷۲ یار باوفای ایشان با خاموش‌کردن چراغ‌ها در فضا تاریک عزاداری می‌کنند.
 


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ارادت سرعینی ها به سرور شهیدان بی پایان است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت به‌اضافه هشت