افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

امام‌جمعه شهرستان سرعین:

محرم و سفر، اسلام را زنده نگه داشته است

محرم و سفر، اسلام را زنده نگه داشته است

امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: این محرم و سفر است که اسلام را زنده نگهداشت است، امام حسین (ع) مردانه ایستاد و مبارزه کرد، شهادت وسیله‌ای بود برای اصلاح و بیمه دین اسلام که محقق شد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، ضمن تسلیت و گرامی داشت ایام ماه محرم‌الحرام گفت: هرچقدر مراسم عزاداری و روضه‌خوانی بیشتر و پرشورتر باشد باعث می‌شود راه و اهداف امام حسین (ع) فراموش نشود و نسل نو بهتر با ماه محرم و عاشورا آشنا شود.
 
 وی مطرح کرد: تمامی کسانی که در محافل و مراسم عزاداری دخیل هستند ثواب بزرگی کسب می‌کنند اگر این محافل و عزاداری‌ها نبود شاید تحریف‌های در این مسیر صورت می‌گرفت.
 امام‌جمعه سرعین توضیح داد: کسی که حسینی شد فقط یک دهه حسینی نیست و تمام ایام سال حسینی است، ماه محرم عزاداری می‌کنیم تا حسینی شویم و اخلاق و راه و روش‌های ما حسینی باشد.
 
 شیر علیپور بیان کرد: عاشورا و کربلا تمام نشده است و تا قیام و قیامت برپا است در هر زمان و مکانی حسینی و یزیدی وجود دارد و تضمین حسینی بودن همین عزاداری‌ها، سیاه‌پوش شدن شهرها و مناطق نشان از حسینی بودن دارد.
 

 وی در خصوص ارزش‌های «قیام عاشورا» تأکید کرد: «امام حسین (ع)» در مسیر مکه به کربلا بارها تأکید کردند که نه تن‌ها من بلکه هر کس که حقانیت اسلام را بداند با حکومت دیکتاتوری یزید بیعت نخواهد کرد و تسلیم ارعاب و تهدید نخواهد شد. قیام عاشورا درسی بزرگ برای حق‌طلبان بوده تا در مقابل ظلم و زور نادانان سر فرود نیاورند.


 امام‌جمعه سرعین گفت: وقایع کربلا درس‌های مهم را برای جامعه بشری عنوان و مطرح کرده است و بدین ترتیب مسیر درست زندگی را به جامعه نشان داده او الگوهایی بزرگ را به جامعه معرفی کرد توجه به رویکرد امام حسین (ع) از جمله این اسوه‌ها محسوب می‌شود.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • محرم و سفر، اسلام را زنده نگه داشته است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک به‌اضافه ده