افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 324
  • بازدید: 32
  • 1403/04/24 - 09:51:46

مدرس دانشگاه شهرستان سرعین:

واقعه عاشورا هر سال تازه تر می شود

واقعه عاشورا هر سال تازه تر می شود

مدرس دانشگاه شهرستان سرعین گفت: هرچقدر حادثه های تاریخی قدیمتی تر شود غبار زمان باعث فراموشی آن می شود ولی واقعه عاشورا هرچقدر قدیمی تر شود تازه تر می شود.

 بهنام اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، ضمن تسلیت و گرامی داشت ایام ماه محرم‌الحرام گفت: چه چیزی باعث شد واقعه عاشورا در در تاریخ ماندگار شود، 1400 سال زمان سپری شده امروزیان اطلاعاتشان از دیروزیان بیشتر است یعنی هرچقدر حادثه های تاریخی قدیمتی تر شود غبار زمان باعث فراموشی آن می شود ولی واقعه عاشورا هرچقدر قدیمی تر شود تازه تر می شود.


وی افزود: هیچ تاریخی  ثبت نکرده است شکست خورده گان ظاهری پیروز واقعی باشند در ظاهر امام حسین (ع) و یاران باوفایش شهید شدند ولی در نهایت قهرمان و پیروز ابدی شدند.

مدرس دانشگاه سرعینی اظهار داشت: از آنجا که خلق حماسه عاشورا دارای انگیزه الهی بود و حسین بن علی (ع) در یک روز هر چه داشت برای خدا و در راه احیای دین خدا و سنت رسول خدا فدا کرد و با خون سرش امضاء نمود لذا رنگ ابدی پیدا کرد و هرگز گرد و غبار غفلت و فراموشی آن را نمی‌گیرد چون که قیام امام حسین (ع) رنگ و بوی دنیا نداشت تا فناپذیر شود .


اسدی عاشورا را قیامی تاثیرگذار و جزو اثرگذارترین و ماندگارترین حادثه‌های تاریخ مطرح کرده و اظهار کرد: عاشورا واقعه‌ای است که گذر زمان هم باعث کمرنگ شدن آن نشده است. بزرگان سایر ادیان و مکاتب دیگر ادیان هم در مورد سید الشهدا (ع) مطلب دارند. آنها بر این موضوع که برای رسیدن به آزادی باید از امام حسین شیعیان پیروی کرد تاکید دارند.

وی گفت: امام حسین (ع) یارانی دارد که یاران آن امام برای کل جهان مثال‌زدنی هستند و اگر ۷۰ بار به شهادت برسند دست از یاری امام خود بر نخواهند داشت. اینها در ادبیات نوین جهانی همواره مد نظر بوده است و اینکه آنها به خاطر دنیا نجنگیده‌اند و اگر اینچنین بود توجیهی برای بردن زن و بچه وجود ندارد. از جمله عواملی است که انسان‌های بزرگ در تاریخ و اثرگذاران سایر مکاتب و مذاهب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی در جهان بر آن تاکید داشته‌اند.
مدرس دانشگاه سرعینی در پایان سخنان خود افزود: شبیه ترین افراد در طول تاریخ به امام حسین (ع) به عنوان مثال حضرت ابراهیم (ع)، حضرت موسی (ع) و در نزدیک ترین زمان ممکن امام خمینی (ره) بود افرادی که در سر خط امام حسین (ع) هرگز با ظلم و جور دست بیعت نمی دهد.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • واقعه عاشورا هر سال تازه تر می شود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده به‌اضافه یک