افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403

رئیس تأمین اجتماعی شهرستان سرعین:

۴۸ درصد جمعیت سرعین تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

۴۸ درصد جمعیت سرعین تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

رئیس تأمین اجتماعی شهرستان سرعین گفت: گفت ۴۸ درصد اهالی شهرستان سرعین تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.

 علی مدبر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تأسی از سالار شهیدان و رهنمودهای رهبر فقید انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جهت تحقق اهداف غایی دین مبین اسلام که همانا تعمیم و تعمیق عدالت اجتماعی و حمایت از مظلومان جامعه است، گام‌های بلند و ارزشمندی را برداشته‌اند که در این مسیر می‌توان به تصویب قانون اساسی با نگرش حمایت از حقوق اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آحاد جامعه به‌ویژه در اصل)۲۹(قانون اساسی در زمینه برقراری نظام تأمین اجتماعی کارآمد برای پوشش همگانی و رفاهی مردم شریف ایران از جمله برخورداری از بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، مراقبت‌های پزشکی و... اشاره کرد که تا امروز این راه علی‌رغم مشکلات داخلی و خارجی بی‌هیچ وقفه‌ای تداوم داشته است.
 
 
 وی مطرح کرد: از آغاز سال ۱۳۶۲ کارفرمایان کلیه کارگاه‌های تولیدی و صنعتی و فنی که از خدمات دولتی (از قبیل برق، آب، تلفن، راه) استفاده می‌نمایند تا میزان ۵ نفر کارگر از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف بوده و از ۵ نفر به بالا نسبت به مازاد ۵ نفر حق بیمه را خواهند پرداخت.
 
 رئیس تأمین اجتماعی سرعین با اشاره به بیمه بیکاری گفت: ۷ نفر در سرعین از این بیمه استفاده می‌کنند که اهالی شهرستان سرعین در صورت داشتن هرگونه سؤال و راهنمایی جهت برخورداری از بیمه بیکاری می توانندبه اداره و یا وب سایت تأمین اجتماعی مراجعه کنند.
 
 مدبر در توضیح بیمه بیکاری افزود: قانون بیمه بیکاری برای کارگرانی است که بدون میل و اراده شخصی، مجبور به ترک شغل خود شده‌اند. افرادی که سابقه بیمه داشته باشند، در این شرایط می‌توانند نسبت به دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند و تا زمان پیداکردن شغل مجدد از بیمه مستمری دریافت کنند.
 وی در خصوص کل حقوق بازنشستگی شهرستان سرعین گفت: در سرعین ۳ میلیارد تومان حقوق بازنشستگی برای ۳۵۰ نفر به‌صورت حقوق مستمری‌بگیر بازنشستگی تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

  رئیس تأمین اجتماعی سرعین در پایان سخنان خود مطرح کرد: ۳۰ نفر هنرمند و ۴۷۶ کارگاه فعال در شهرستان از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند.
 

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ۴۸ درصد جمعیت سرعین تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای هفت