افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

شنبه 31 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 335
  • بازدید: 38
  • 1403/04/26 - 09:12:26

امام‌جمعه شهرستان سرعین:

محرم کینه، کدورت‌ها را از بین می‌برد

محرم کینه، کدورت‌ها را از بین می‌برد

امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: یکی از آثار و برکات این عزاداری‌ها این است که کینه و کدورت‌ها را از بین می‌برد

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیر علی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: ماه محرم کینه کدورت‌ها را از بین می‌برد ناراحتی‌های خانواده و یا ادارات را از بین می‌برد و با عمل به این می‌بینیم که یک شهر شسته و تمیز می‌شود.
 
 وی در خصوص سؤال اگر عاشور رخ نمی‌داد چه می‌شد توضیح داد: وقتی که کوفیان دعوت کردند از امام حسین و اگر از حضرت مسلم و امام حسین علیه‌السلام تبعیت می‌کردند این همه مشکلات کفری، جنگ و سایر موارد پیش نمی‌آید، کوفیان به وعده‌های خود عمل نکردند و واقعه عاشورا اتفاق افتاد و اجازه ظهور امام‌زمان خود را ندادند.
 
 امام‌جمعه شهرستان سرعین افزود: امروز اگر دعوت ما درست و قلبی باشد و فقط شبیه کوفیان تظاهر نکنیم و با دعوت‌های حقیقی امام‌زمان خود را دعوت کنیم قطعاً ظهور امام‌زمان عجل‌الله علیه صورت می‌گیرد و در این میان خداوند بزرگ آخرین ستاره امامت را محفوظ نگه داشته است و به همین دلیل اگر جامعه آماده حقیقی پذیرش نباشد اجازه ظهور صادر نمی‌شود.
 
 شیر علی‌پور گفت: بزرگ‌ترین وظیفه منتظران امام‌زمان این است که از لحاظ معنوی، اخلاقی، عملی، پیوندهای دینی، اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. این مجلس‌ها و مراسمات عزاداری باید برای اصلاح ما باشد تا مقدمات ظهور را فراهم کنیم.
 
 وی در پایان سخنان خود با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی ایران زمینه تبیین آموزه‌های اهل‌بیت (ع) در ایران فراهم شده است، گفت: با وجود تلاش‌های زیاد و سنگین دشمنان، ما امروز این مجال را داریم که آموزه‌های مکتب اهل‌بیت (ع) را به گوش جهانیان برسانیم و باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • محرم کینه، کدورت‌ها را از بین می‌برد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار به‌اضافه سه