افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403

رئیس مخابرات شهرستان سرعین:

۶۵۰۰ مشترک فعال مخابرات در سرعین وجود دارد

۶۵۰۰ مشترک فعال مخابرات در سرعین وجود دارد

رئیس مخابرات شهرستان سرعین گفت: ۶۵۰۰ عضو و مشترک فعال در مخابرات شهرستان سرعین ثبت شده است.

 مجید کاظم نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، با اشاره به تاریخچه مخابرات اظهار داشت: در سال ۱۳۵۰ برای تمرکز امور مخابراتی و ارتباطی در داخل کشور و برقراری تماس با سایر کشورهای جهان، کلیه امور تلگراف و تلفن و بی‌سیم و همه تجهیزات مخابراتی با شرکت سهامی “تلفن ایران” ادغام شدند و سازمان جدیدی به نام “شرکت مخابرات ایران” تأسیس شد که تاکنون با این نام، زیر نظر وزارت پست و تلگراف و تلفن، فعالیت می‌کند.
 
 وی مطرح کرد: آخرین فنّاوری صنعت تلفن، تلفن سیار (موبایل / همراه) است که در سال ۱۳۷۳ شبکه آن در ایران دایر شد. استفاده از تلفن سیار در مقایسه با تلفن ثابت روندی کاملاً صعودی و جهش گونه دارد و در فاصله سال‌های ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸ حدود ۶۵% بوده است و از ۱۶ هزار شماره در سال ۱۳۷۴ به ۴۹۰ هزار شماره در ۱۳۷۸ رسیده است.
 
 رئیس مخابرات شهرستان گفت: ftth فناوری اتصال اینترنت باند پهن است که در این فنّاوری از فیبر نوری برای ارائه اینترنت پرسرعت به طور مستقیم به ساختمان‌های شخصی مانند: خانه‌ها، مجتمع‌های آپارتمانی و مشاغل استفاده می‌کند و در سال جاری این فناوری یعنی فیبر نوری یا همان ftth در شهرهای ایردموسی و سرعین توسعه‌یافته است.
 
 کاظم نژاد مطرح کرد: راه‌اندازی و توسعه آنتن‌دهی موبایل در روستای او جور و فروش اینترنت با مودم رایگان دست‌دوم برای اهالی توابع سرعین از دیگر اقدامات اداره مخابرات شهرستان سرعین است.
 
 وی در خصوص توسعه سرعت و کیفیت اینترنت اظهار داشت: تبدیل adsl به vdsl و بالارفتن سرعت و کیفیت اینترنت در محدوده ۱۰۰۰ متری مخابرات انجام شده است.
 
 رئیس مخابرات سرعین افزود: به دلیل سرقت‌های مداوم در شهر ایردموسی با همکاری شورا شهرداری ایردموسی و مدیریت مخابرات اردبیل اکثر مناطق مخابراتی ایردموسی از هوایی به خاکی تغییریافته ونیز در شرف انجام است.
 کاظم نژاد در پایان سخنان خود گفت: متأسفانه به دلیل سرقت‌های مکرر کابل‌های مخابراتی مسیر روستای ورنیاب نیز همچنین از هوایی به خاکی تبدیل شد.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ۶۵۰۰ مشترک فعال مخابرات در سرعین وجود دارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه منهای هشت