افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: کشاورزی
  • کد خبر: 352
  • بازدید: 27
  • 1403/04/31 - 22:15:45

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین خبرداد:

آماده‌باش کامل اکیپ برداشت محصولات در سرعین

آماده‌باش کامل اکیپ برداشت محصولات در سرعین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: اکیپ برداشت محصولات زراعی به‌ویژه محصول راهبُردی گندم در شهرستان سرعین در آماده‌باش کامل قرار دارد.

 داور داوران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: اکیپ برداشت محصولات زراعی به‌ویژه محصول راهبُردی گندم در شهرستان سرعین در آماده‌باش کامل قرار دارد کشاورزان زحمت‌کش با خیال راحت می‌توانند به برداشت محصولات خود اقدام کنند.
 وی مطرح کرد: مرکز خرید تضمینی گندم تعاونی روستایی شهرستان سرعین و عوامل خرید باهدف تسهیل در تحویل محصول و آسایش کشاورزان در آماده‌باش کامل قرار گرفته است.
 
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت تحویل گندم و جو به مراکز خرید تضمینی انجام شده است و کشاورزان زحمت‌کش می‌توانند محصولات خود را به مرکز خرید شهرستان تحویل دهند.
 داوران افزود: قیمت مصوب تضمینی به نرخ هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است که برای تحویل محصولات به مرکز خرید ارائه کارت ملی و شماره‌حساب بانک کشاورزی الزامی است.
 
 وی یادآور شد: با حضور در آبادی‌ها و مزارع برداشت کشاورزی توصیه و تأکیدات لازم به کمباین داران مبنی بر کنترل ریزش غیرطبیعی کمباین در زمان برداشت محصول اطلاع‌رسانی شده است.
 
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین ضمن حمد و سپاس از خداوند مهربان به‌خاطر بارش‌های امسال گفت: باتوجه‌به بارش‌های اخیر و رسیدگی‌های لازم محصولات این شهرستان به نهایت رشد و توسعه خود رسیده است که انشا الله شاهد رشد و پیشرفت بیشتر این منطقه باشیم.
 
 
 داوران در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر جمع‌آوری سریع علوفه و تأکید بر عدم سوزاندن بقایای گیاهی گفت: تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی نیازمند رعایت اصول علمی در زمین‌ها و مزارع است، آتش‌زدن کاه و کلش به حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی آسیب جدی وارد می‌کند به همین دلیل اجتناب از آتش‌زدن کاه و کلش مزارع اقدامی در راستای افزایش تولید در بخش کشاورزی است.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • آماده‌باش کامل اکیپ برداشت محصولات در سرعین

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج به‌اضافه پنج