افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

جمعه 30 شهریور 1403

زکات فریضه واجب الهی است

زکات فریضه واجب الهی است

ظهر امروز همایش شهرستانی، تبلیغی، ترویجی و تکریمی زکات، با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی بهمراه مودیان، عاملین و مبلغین زکات شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، ظهر امروز همایش شهرستانی، تبلیغی، ترویجی و تکریمی زکات، با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی بهمراه مودیان، عاملین و مبلغین زکات شهرستان برگزار شد. 

مرتضی هوشمند رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرعین، در این همایش با تاکید بر لزوم ترویج و گسترش فریضه واجب زکات، گفت: زکات در کنار اینکه فریضه واجب الهی است، موجب گره گشایی از کار نیازمندان جامعه می‌شود و نیاز است که بصورت جدی تر در خصوص ترویج این فریضه اقدام شود.

محمد شیرعلیپور امام جمعه شهرستان سرعین گفت: ترویج بیش از پیش زکات نیازمند دو شرط است، ابتدا تکریم مودیان زکات و شرط مهمتر نشان دادن آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه است.
وی مطرح کرد: غفلت نکنیم، زکات واجب اولویت ما است، زکات واجب ضمانت مال را به وجود می‌آورد که مقدمه طهارت روح است و کمیته امداد تلاش می‌کند تا در این خصوص برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشد.

فرماندار شهرستان سرعین در حاشیه این مراسم گفت: اگر مردم آثار خوب پرداخت زکات را در گره گشایی از محرومان ببینند، قطعا تعداد کثیری تشویق به پرداخت زکات شده و نسبت به چرایی انجام این فریضه واجب الهی بصیرت پیدا خواهند کرد.

باقرباقرزاده مطرح کرد: اگر به معنای واقعی فریضه زکات در کشور و منطقه به خوبی اجرا شود باعث برکت و رشد جامعه می شود. لذا حتما به این فریضه ارزشمند الهی دقت ویژه ای شود.


وی  در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تمامی ادارات شهرستان باید همکاری های لازم را در جهت اطلاع رسانی و جمع آوری این امر مهم و ارزشمند انجام دهند.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • زکات فریضه واجب الهی است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شانزده منهای پنج