افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

یک‌شنبه 18 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 364
  • بازدید: 60
  • 1403/05/04 - 08:25:18

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرعین:

تب دنگی در سرعین مشاهده نشده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرعین گفت: اقدامات و هماهنگی لازم در جهت پیشگیری تب دنگی در سرعین انجام شده است و خوشبختانه در سرعین موردی گزارش داده نشده است.

تب دنگی در سرعین مشاهده نشده است
 سید فرهاد رئیسی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: اولین قدم برای پیشگیری از تب دنگی بهسازی مناطق پر خطر است که طبق هماهنگی‌ها و جلسات انجام شده با فرمانداری و شهرداری‌ها توافق شده است نقاط پر خطر بهینه و پاک‌سازی شود.
 
 وی توضیح داد: محل‌های پرخطر از جمله آب‌های پارک آناهیتا، قارچ سبلان، محل پس‌ماندهای شهرستان، و چند مور دیگر در شهر ایردموسی و سایر نقاط پر خطر است.
 
 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرعین گفت: اولین اقدام ما می‌تواند پیشگیری و بهینه‌سازی باشد و خدایی نکرده در صورت مشاهده اقدام دوم سم‌پاشی و سم‌زدایی مناطق جهت ازبین‌بردن پشه آئدس است.
 

 رئیسی مطرح کرد: تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش پشه آئدس آلوده به انسان منتقل می‌شود.


 وی در خصوص جلوگیری از گزش و تکثیر پشه توضیح داد: از لباس‌های بلند و پوشیده جهت جلوگیری از گزش پشه استفاده شود و کلیه آب‌های راکد را منزل و مناطق زندگی خود پاک‌سازی کنیم.
 
 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرعین گفت: علائم شدید تب دنگی از جمله تند نفس‌زدن، درد شدید شکم، وجود خون در استفراغ، خونریزی لثه‌ها است.
 

 رئیسی افزود: علائم خفیف تب دنگی از جمله استفراغ مداوم، خستگی، درد عضلانی، سردرد، تب همراه با کاهش دمای بدن زیر ۳۷ درجه سانتیگراد و غیره است.


 وی از مسافران و شهروندان خواست: ضمن حفظ آرامش و دوری از نگرانی نسبت به پاکیزه نگه‌داشتن محیط‌زیست و رعایت اصول بهداشتی کوشا بوده و با نامساعد کردن محیط تکثیر پشه از سرعت پیشرفت پشه در شهرستان را بکاهند و در همین راستا باید مکان‌های انباشت زباله، دپو لاستیک و آب‌های سطحی کانال و برکه موردتوجه قرار گیرد.
 
 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرعین در پایان سخنان خود تأکید کرد: آخرین اخبار و اطلاعات صحیح و معتبر از سایت دانشگاه علوم پزشکی و سایت‌های رسمی وزارت بهداشت و رسانه ملی دریافت شود.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • تب دنگی در سرعین مشاهده نشده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده به‌اضافه ده