افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

یک‌شنبه 18 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 369
  • بازدید: 28
  • 1403/05/05 - 14:25:51

نمازجمعه شهرستان سرعین:

نماز جمعه برای همه است

امام جمعه شهرستان سرعین گفت: همانطور که رهبر انقلاب برای همه است نماز جمعه هم برای همه مسلمانان جهان است.

نماز جمعه برای همه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان سرعین که در محل مصلای مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد ضمن گرامی داشت ۵ مرداد سالروز اولین نمازجمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت: نمازجمعه برای همه است همان‌طور که رهبر انقلاب برای همه است نمازجمعه هم برای همه مسلمانان جهان است.

  
وی با اشاره به ۴ ویژگی نمازجمعه افزود: دانش، اخلاص، همدلی و تبیین از این سنگر مهم است که دانش‌محور تعامل با مردم است و اگر اخلاص نباشد هیچ عملی پذیرفته نیست و برای‌خدا و به امر خدا کار شود و در زمان خود برای‌خدا بودن خیلی مهم است. مثلاً در عاشورا باید به امام حسین باید کمک شود وگرنه چه فایده در خانه نماز خوانده شود.

 
امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: امروزه نقل محافل این بود به چه کسی رأی دادیم و رأی دادید است نپرسیم به چه کسی رأی دادیم باید سؤال شود به چه رأی دادیم.
شیرعلیپور افزود: سؤال دقیقی که هر شخص باید از خود سؤال کند که به چه رأی دادی برای انتخاب کارگر یا کارمند کارخانه و اداره انتخاب‌های شاخصی داریم؛ ولی برای انتخاب رئیس‌جمهور انتخاب آبکی است؛ مثلاً رأی‌دادن برای یک وعده‌غذا و غیره این خیلی بی‌معنی است و این نوع اشخاص ارزش انتخاب خود را بی‌ارزش کرده است و در قیامت به‌خاطر این انتخاب‌ها بازخواست می‌شود.

 
وی با اشاره به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ گفت: روسیه به‌خاطر جنگ اوکراین در این المپیک شرکت نمی‌کند؛ ولی اسرائیل بااین‌همه جنگ و کودک کشی در این مسابقات شرکت می‌کنند و بعد می‌گویند ورزش سیاسی نیست.

  
امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: هر وقت المپیک و مسابقات جهانی شد عزه و فلسطین مظلوم مورد ستم واقع می‌شد. حواس‌های مردمان جهان را به این نوع مسابقات مشغول کرده و این ظلم بزرگ را کم‌رنگ می‌کنند.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • نماز جمعه برای همه است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک به‌اضافه چهار