افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

مدیر برق شهرستان سرعین:

بیشترین مصرف برق سرعین در بخش تولیدی است

بیشترین مصرف برق سرعین در بخش تولیدی است

مدیر برق شهرستان سرعین گفت: پیک‌بار شهرستان سرعین در حدود ۱۲ مگاوات است که عمده مصرف برق در ۳۰۰ مشترک واحدهای تولیدی، صنعتی گردشگری و هتل‌ها است.

 پرویز اخوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  ضمن درخواست کاهش مصرف برق از مشترکین افزود: باتوجه‌به اطلاع‌رسانی گسترده شرکت توانیر در خصوص کاهش و مدیریت مصرف برق همچنین رویکردهای انگیزشی پاداش مدیریت مصرف با راه‌اندازی پویش باانرژی درخواست همیاری مشترکین در ساعات پیک مصرف وجود دارد.

 وی بیان کرد: درکل شهرستان ۱۹ هزار و ۲۴۸ مشترک و جود دارد که اکثر مشترکین تولیدی صنعتی گردشگری تجاری واداری با کنتورهای هوشمند یا تابلوهای هوشمند توسط دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع و توانیر رصد شده و در صورت پرمصرفی بدون نیاز به مراجعه مامورازطریق کنتور و یا تابلو از شبکه قطع می‌شوند .

 مدیر برق شهرستان سرعین گفت: استفاده از لامپ‌های پرمصرف و ریسه‌های جلوی درب واحدها، عدم استفاده از لوازم پرمصرف در زمان پیک از ساعت ۱۲ تا ۱۸ روز و ۱۹ تا ۲۳ شب و مشترکین تجاری و هتل‌ها بایستی توسط هرگونه لامپ‌های پرمصرف و ریسه‌ها را جمع‌آوری کنند.

 

 اخوان یادآور شد: بیش از ۷۰ مورد کشف رمزارز غیرمجاز و انشعاب گیری غیرمجاز از پشت کنتور یا مستقیم از شبکه را جمع‌آوری نموده و مشترکین فوق را به مراجع قضایی معرفی و جرایم مالی سنگینی مطابق دستورالعمل‌ها اعمال شده است.

 وی مطرح کرد: اعمال خاموشی‌های اخیر که به دلیل افزایش مصرف برق و ناشی از بالارفتن دمای هوا در کشور و توسط مدیریت دیسپاچنگ منطقه‌ای اتفاق می‌افتد شهرستان سرعین کمترین خاموشی را متحمل شده است؛ اما در سطح شهر هیچ‌گونه خاموشی در این زمینه در این ایام نداشته‌ایم حتی مسیرهای روستایی نیز به حداقل بوده است.

 

 مدیر برق شهرستان سرعین گفت: پایداری بسیار مناسبی به دلیل تبدیل کل شبکه فشارضعیف به کابل خود نگه‌دار در شهرستان وجود دارد؛ ولی مشکل اساسی در نوسان برق مربوط به تعدادی از سازندگان برج‌های ساختمانی است که بدون ایمن‌سازی کامل محیط اشیا ساختمانی از تاور کرین‌ها یا بالای ساختمان‌ها به روی شبکه ۲۰ کیلوولت رها می‌شود و تا اکیپ اتفاقات محل مورد اتفاق را پیدا و نسبت به برداشتن اشیا اقدام کند باعث نوسان و قطعی موقت برق می‌شود و ما در این زمینه ده‌ها صورت‌جلسه با حضور عوامل محترم نیروی انتظامی و اقدام قضایی داشته‌ایم .

 اخوان توضیح داد: در خصوص سایر خاموشی‌ها به‌جز مدیریت مصرف ما مشکلاتی در شبکه بالادست و فوق توزیع داریم که گزارش‌های لازم وجدی صورت‌گرفته ولی ممکن است در اثر عوامل جوی رعدوبرق خرابی تجهیز خاموشی موقتی پیش بیاید که با عنایت به حضور اکیپ اتفاقات و تعمیرات۲۴ساعته در برق سرعین در کمترین زمان مرتفع می‌شود

 وی اظهار داشت: لذا مطابق آمار دستگاه ماشینی شرکت توزیع مدیریت شهرستان سرعین مقام اول حوزه بهره‌برداری و مدیریت کاهش خاموشی‌ها در بین تمام شهرستان‌های استان را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.

 مدیر برق شهرستان سرعین در آخر سخنان خود با گلایه‌ای از خبرنگاران شهرستانی ابراز کرد: درخواست و خواهش دارم حرمت قلم خود را داشته باشد چرا که اخلاق‌مداری جزو تأکیدات دین مبین اسلام است ضایع کردن زحمات همکاران برق سرعین دور از انصاف است درسته وظیفه خبرنگار پیگیری و ریزبینی است؛ ولی باید مطالب درست را با دلیل و مدرک واقعی به اطلاع مردم برساند.

 

 انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • بیشترین مصرف برق سرعین در بخش تولیدی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده منهای یک