افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 420
  • بازدید: 23
  • 1403/05/06 - 22:44:51

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان سرعین:

فنی و حرفه‌ای یک نظام آموزشی است

فنی و حرفه‌ای یک نظام آموزشی است

رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان سرعین گفت: فنی و حرفه‌ای یا آموزش فنی و حرفه‌ای یک نظام آموزشی است که مهارت‌ها و دانش‌های عملی موردنیاز برای مشاغل مختلف را آموزش می‌دهد

 داود سروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای یا آموزش فنی و حرفه‌ای یک نظام آموزشی است که مهارت‌ها و دانش‌های عملی موردنیاز برای مشاغل مختلف را آموزش می‌دهد. این نوع آموزش به‌ویژه برای افرادی که قصد دارند به‌سرعت وارد بازار کار شوند، بسیار مفید است. آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند شامل دوره‌های کوتاه‌مدت، دیپلم‌های حرفه‌ای، کارگاه‌ها و حتی تحصیلات عالیه در برخی از تخصص‌ها باشد.

 وی افزود: افزایش مهارت‌های عملی یکی از اصلی‌ترین اهداف این آموزش‌ها، ارتقای مهارت‌های فنی و عملی افراد در زمینه‌های خاص است. این مهارت‌ها می‌تواند شامل فنّاوری‌های جدید، مهارت‌های مانند جوشکاری، نقاشی، کامپیوتر، تولید گیاهان دارویی و غیره باشد.

 

 رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان سرعین در خصوص آمادگی برای بازار کارگفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد کمک می‌کند تا برای مشاغل خاصی آماده شوند و در محیط کاری واقعی عملکرد بهتری داشته باشند.

 

 سروی با اشاره به ایجاد اشتغال مطرح کرد: این نوع آموزش‌ها می‌توانند به‌عنوان یک ابزار مهم برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال مورداستفاده قرار گیرند.

 وی مطرح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور دارد. این آموزش‌ها کمک می‌کنند تا نیروی کار ماهر و متخصص برای صنعت و اقتصاد کشور تأمین شود. علاوه بر این، افزایش مهارت‌ها و توانایی‌های حرفه‌ای در جامعه می‌تواند به افزایش کارآفرینی و نوآوری نیز منجر شود.

 

 رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان سرعین در پایان سخنان خود گفت: به‌طورکلی، آموزش فنی و حرفه‌ای یک ابزار کلیدی برای توسعه فردی و اجتماعی است و نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و توانایی‌های شغلی افراد دارد.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • فنی و حرفه‌ای یک نظام آموزشی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده منهای نه