افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 426
  • بازدید: 41
  • 1403/05/09 - 06:09:05

فرماندار شهرستان سرعین:

امام حسین (ع) آموزه‌های اسلامی را زنده کرد

امام حسین (ع) آموزه‌های اسلامی را زنده کرد

فرماندار شهرستان سرعین گفت: یکی از اهداف اصلی امام حسین علیه‌السلام، احیای آموزه‌های اسلامی و اصلاح انحرافاتی بود که در جامعه اسلامی به وجود آمده بود.

  باقرباقرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، ابراز کرد: قیام امام حسین علیه‌السلام، که در عاشورای سال 61 هجری قمری رخ داد، یکی از مهم‌ترین وقایع در تاریخ اسلام و شیعه است. این قیام اهداف و فلسفه‌های متعددی داشت که در تاریخ اسلام ثبت شد.

وی توضیح داد: یکی از اهداف اصلی امام حسین علیه‌السلام، احیای آموزه‌های اسلامی و اصلاح انحرافاتی بود که در جامعه اسلامی به وجود آمده بود. ایشان می‌خواستند تا مردم را به اصول اصیل اسلام و پیامبر بازگرداند و بدعت‌هایی را که در دین ایجاد شده بود، را از میان بردارد.

فرماندار شهرستان سرعین گفت: قیام امام حسین علیه‌السلام همچنین به منظور مبارزه با ظلم و فساد حکومت اموی به ویژه یزید بن معاویه صورت گرفت. یزید فردی بود که اصول اخلاقی و دینی را رعایت نمی‌کرد و حکومت او نمونه‌ای از فساد و ظلم بود. امام حسین علیه‌السلام برای جلوگیری از مشروعیت‌بخشی به چنین حکومتی، تصمیم به قیام گرفت.

باقرزاده تصریح کرد: یکی از اصول اساسی اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است. امام حسین علیه‌السلام با قیام خود این اصل را به نمایش گذاشت، حتی به بهای جان خود و اهل بیتشان، ایشان معتقد بودند که سکوت در برابر ظلم و فساد، به معنای تأیید آن است.

وی مطرح کرد: امام حسین علیه‌السلام با قیام خود نشان داد که انسانیت و کرامت انسانی بالاتر از هر چیز دیگری است و نباید در برابر ظلم و ستم سر تسلیم فرود آورد. این پیام همچنان در بین پیروان ایشان زنده است و به عنوان یکی از اصول اساسی انسان‌دوستی و آزادی در جهان شناخته می‌شود.

فرماندار شهرستان سرعین گفت: قیام امام حسین علیه‌السلام درس‌های بسیاری از جمله مقاومت در برابر ناعدالتی و ایثارگری برای حفظ ارزش‌ها را به مسلمانان و جهان ارائه داد. این درس‌ها همچنان الهام‌بخش مبارزات برای عدالت و حقوق بشر در سراسر جهان است.

باقرزاده افزود: به طور کلی، قیام امام حسین علیه‌السلام نه تنها یک حادثه تاریخی بلکه یک پیام معنوی و اخلاقی بود که تا به امروز الهام‌بخش مبارزات بسیاری در راه عدالت، حقیقت و کرامت انسانی بوده است.



انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • امام حسین (ع) آموزه‌های اسلامی را زنده کرد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هیجده منهای پنج