افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 430
  • بازدید: 32
  • 1403/05/09 - 08:12:14

رئیس هلال‌احمر شهرستان سرعین:

بیش از ۵۷ نفر در سرعین خون اهدا کردند

بیش از ۵۷ نفر در سرعین خون اهدا کردند

رئیس هلال‌احمر شهرستان سرعین گفت: در آخرین مرحله و آمار خون‌گیری تعداد شرکت‌کنندگان ۶۶ نفر بود که ۵۷ نفر از این تعداد شرایط اهدای خون را داشتند.

 اسماعیل حقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، مطرح کرد: همه ساله در شهرستان سرعین با همکاری ادارات و مسئولین شهرستانی گروه مجهز سیار انتقال خون استان اردبیل در سرعین مستقر و آماده خون‌گیری از اهداکنندگان این شهرستان هستند.

 وی در خصوص آمار اهدای خون شهرستان که در تاریخ یکشنبه ۱۰ تیرماه انجام شد افزود: تعداد شرکت‌کننده ۶۶ نفر بود که ۵۷ نفر از این تعداد شرایط اهدای خون را داشتند.

  رئیس هلال‌احمر شهرستان سرعین گفت: جمع اهدای خون این شهرستان در آخرین مرحله از خون‌گیری ۲۵ هزار و ۶۵۰ سی‌سی در این کار خداپسند از اهالی نوع‌دوست شهرستان انجام شد.

  حقی بیان کرد: روال خون‌گیری به این صورت است که با بررسی‌های متخصص این امر فرد باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و هیچ بیماری عفونی یا مزمن نداشته باشد. تا بتواند در این کار ارزشمند شرکت کند.

  وی افزود: اهدای خون یک فرایند حیاتی است که در آن فرد به‌صورت داوطلبانه مقداری از خون خود را برای استفاده در درمان بیماران نیازمند اهدا می‌کند. این خون می‌تواند در موقعیت‌های اضطراری، جراحی‌ها، درمان بیماری‌های خاص مانند کم‌خونی، سرطان و یا برای بیماران مبتلا به تصادفات و جراحات شدید استفاده شود.

  رئیس هلال‌احمر شهرستان سرعین در خصوص فواید اهدای خود گفت: اهدای خون فواید بسیار فراوانی دارد برای مثال اهدای خون به‌موقع به کاهش وزن کمک می‌کند و موجب بهبود تناسب‌اندام در بزرگسالان می‌شود و جدا از فواید از کار با اهدای خون می‌توانید جان سه نفر یا بیشتر را نجات دهید.

  حقی در پایان سخنان خود از اهالی شهرستان سرعین خواست: سعی کنید در این کار بزرگ و ارزشمند یکی از دوستان یا افراد خانواده را همراه ببرید و آنها را هم برای اهدای خون تشویق کنید.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • بیش از ۵۷ نفر در سرعین خون اهدا کردند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه سه