افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 436
  • بازدید: 29
  • 1403/05/11 - 04:40:58

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین:

جایگاه زنان در حماسه عاشورا بسیار مهم است

جایگاه زنان در حماسه عاشورا بسیار مهم است

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین گفت: جایگاه زنان در حماسه عاشورا و پس از آن بسیار مهم و برجسته است، زنان در این واقعه به عنوان همراهان مردان در کربلا حضور داشتند و نقش‌های مؤثری در زمینه‌های مختلف ایفا کردند.

حجت و الاسلام والمسلمین سید جعفر موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: نقش و جایگاه زنان در حماسه عاشورا و پس از آن بسیار مهم و برجسته است. زنان در این واقعه نه تنها به عنوان همراهان مردان در کربلا حضور داشتند، بلکه نقش‌های فعال و مؤثری در زمینه‌های مختلف ایفا کردند. 

وی افزود: زنان حاضر در کربلا از جمله حضرت زینب کبری (س) و ام‌کلثوم (س) نقش مهمی در تربیت و حفظ معنویت خانواده‌ها داشتند. آن‌ها با سخنان و اعمال خود، به تقویت ایمان و روحیه مبارزان پرداختند و به فرزندان خود شجاعت و ایمان به آرمان‌ها را آموزش دادند.

 رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سرعین گفت: در طول واقعه عاشورا، زنان به عنوان پرستاران و حامیان مردان مجروح و کودکان نقش داشتند. آن‌ها از مردان مبارز مراقبت می‌کردند و در حد توان خود به تأمین نیازهای اساسی افراد پرداختند.


حجت و الاسلام موسوی ابراز کرد: پس از واقعه عاشورا، یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان، به ویژه حضرت زینب (س)، انتقال پیام و اهداف قیام امام حسین (ع) بود. خطبه‌ها و سخنرانی‌های حضرت زینب (س) در کوفه و شام نقش بسزایی در روشن‌سازی افکار عمومی و بیان حقیقت ظلم و ستم بنی‌امیه داشت. این سخنان باعث شدند تا بسیاری از مردم از حقیقت واقعه کربلا آگاه شوند و اعتراضات مردمی علیه حکومت اموی افزایش یابد.


وی توضیح داد: زنان در کربلا و پس از آن نشان دادند که به رغم سختی‌ها و مصائب، می‌توانند با شجاعت و مقاومت در برابر ظلم بایستند. این نقش زنان به عنوان نمونه‌ای از ایثار و مقاومت در تاریخ اسلام باقی مانده و تا به امروز الهام‌بخش زنان و مردان در مبارزات برای عدالت و حقوق بشر است.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • جایگاه زنان در حماسه عاشورا بسیار مهم است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
هفده به‌اضافه شش