افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 466
  • بازدید: 25
  • 1403/05/22 - 06:32:52

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرعین:

نقش بانوان در تفکیک زباله کلیدی است

نقش بانوان در تفکیک زباله کلیدی است

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرعین گفت: یکی از مسائل مهم در تفکیک زباله و مدیریت پسماند همکاری و همراهی بانوان خانه‌دار در تفکیک زباله در منزل، کاهش زباله تولیدی و غیره است.

المیرا فرخی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: هر بانوی ایرانی می‌تواند با کسب اطلاعات بیشتر دراین‌خصوص یاریگر مدیریت شهری در تفکیک زباله و مدیریت پسماند باشد. زنان یکی از محورهای اساسی در هر خانواده‌ای هستند که نقش بسیار مهمی در ایجاد محیطی سالم و بهداشتی دارند تا اعضای خانواده در سلامت در کنار یکدیگر زندگی کنند و از طرفی زنان نقش مهمی در خارج از خانواده در تمام سطوح جامعه به‌ویژه مدیریت شهری ایفا می‌کنند.


وی افزود: به همین منظور و برای خاطرنشان نمودن نقش زنان در امر مدیریت و ساماندهی زباله و پسماند (که در دنیا به طلای کثیف مشهور ایست)، یک کارگاه آموزشی با همین موضوع برای بانوان شهر ایردموسی در مسجد امام رضای این شهر برگزار شد تا زمینه‌ساز آغاز به کار دوبارهٔ طرح تفکیک زباله از مبدا که سابقاً در این شهر به‌صورت پایلوت اجرا شده بود واقع شود.


رئیس حفاظت محیط‌زیست گفت: تولید زباله چه در خانه و چه در جامعه فضای بسیاری را اشغال کرده و تبدیل به منشأ بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند؛ چرا که تنها چند کیلوگرم از زباله‌های متعفن می‌توانند سبب شیوع بیماری‌ها شود و این می‌تواند برای نسل آینده و فرزندان ما زنگ خطر باشد.


المیرا فرخی ادامه داد: تنظیم نحوه ﺧﺮﯾﺪ و ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ ﻣﺼﺮف در خانه ﺑﻪ ﻋﻬﺪه زنان است، زنان خانه‌دار به‌عنوان ﻣﺮﺑﻰ، فرهنگ‌ساز ﻧﺴﻞ آﯾﻨﺪه و ﺳﺮاﻧﺠﺎم به‌عنوان پیونددهنده‌ی ﮐﻮدﮐـﺎن ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ و ﺟﺎﻣﻌﻪ می‌تواند ﻧﻘﺶ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻤﻰ در ﺗﻐﯿﯿﺮ اﻟﮕﻮی ﻣﺼﺮف و در نتیجه ﮐﺎﻫﺶ آﻟﻮدﮔﻰ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷند.


وی گفت: بنابراین کاهش تولید میزان زباله‌های تولیدی توسط ما اهمیت بسیاری دارد، راه‌های بسیاری برای مدیریت زباله‌ها وجود دارد که زباله کمتری تولید کنیم تا در نتیجه زباله کمتری در دل زمین دفن شود.


رئیس حفاظت محیط‌زیست در پایان گفت: زنان خانه‌دار نقش بسیار پررنگی در مدیریت و کنترل زباله‌ها در خانه دارند که می‌توانند بسیاری از زباله‌های تولیدی را در منزل تفکیک کنند که این مسئله می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، با استفاده از بازیافت آن‌ها از نظر مالی و کمک به حفظ منابع محیط‌زیست بسیار سودمند باشد.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • نقش بانوان در تفکیک زباله کلیدی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای هشت