افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سرعین:

سرعین نقش ویژه‌ای در مشارکت‌های اجتماعی دارد

سرعین نقش ویژه‌ای در مشارکت‌های اجتماعی دارد

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سرعین گفت: مسئلهٔ مشارکت مردم در تمام عرصه‌ها مهم است که دراین‌خصوص سرعین نقش ویژه‌ای در مشارکت‌های اجتماعی دارد.

محرم حقیقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: مشارکت‌هایی اجتماعی و مردمی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین ویژگی مردم است می‌تواند بیشتر مشکلات منطقه را حل کند و الحمدلله شهرستان سرعین حضور و مشارکت حداکثری در این مورد دارد.
 
 وی اظهار داشت: شهرستان سرعین در سال‌های گذشته رکورددار اهدای بیشترین کمک از یک شهرستان برای آزادسازی زندانیان در کشور بوده است و خیران در این جشن نیز بار دیگر رکورد شکستند و مبلغی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.
 
 معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سرعین گفت: شهرستان سرعین به همراه روستاهای تابعه در مراسمات و مشارکت‌هایی اجتماعی نقش ویژه‌ای دارند برای مثال در مراسمات ختم یا مراسمات عروسی با همراهی و همکاری اهالی، همسایگان و فامیل‌ها با حضور حداکثری در مراسمات مشارکت می‌کنند.
 
 
 حقیقی افزود: جمع‌آوری کلکسیون‌های قدیمی جهت راه‌اندازی موزه شهرستانی که بیش از ۵ هزار کالای باارزش در این موزه به نمایش گردشگران و اهالی شهرستان قرار گرفته است یکی دیگر از مشارکت‌های شهرستان سرعین به‌حساب می‌آید.
 
 
 وی با اشاره به نقش مشارکت‌هایی مردمی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌هایی آموزشی و پرورشی تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بر این است که مشارکت خیرین در پروژه‌های مدرس سازی و تجهیز مدارس به امکانات آموزشی و نیز شاداب‌سازی مدارس جلب شود و در این راستا خیرین مدرسه‌ساز شهرستان حلقه موفق میانی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان است که منجر به حذف کانکس از مدارس شهرستان و ساخت ۵۲ کلاس درس در روستاهای محروم شده است.
 
 معاون سیاسی فرمانداری شهرستان سرعین با اشاره به ماه محرم‌الحرام مطرح کرد: با ورود ماه محرم شهرستان سیاه‌پوش شده و برای امام حسین (ع) و یاران با وفایش عزادار بوده و تا عاشورا حسینی حدود ۱۰ روز، از اول شب تا پاسی از شب به سینه‌زنی، زنجیرزنی و عزاداری می‌پردازند.
 
 حقیقی در خصوص نمازجمعه شهرستان اظهار داشت: یکی دیگر از مشارکت‌های شهرستان سرعین شرکت در نمازجمعه و سایر برنامه‌ها که طبق روال هر هفته در مسجد صاحب‌الزمان (عج) توسط ستاد اقامه نماز برنامه‌ریزی می‌شود حضور پرشور و حداکثری دارند.
 
 وی در توضیح درصد مشارکت انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در شهرستان سرعین تصریح کرد: باتوجه‌به قرارگیری در فصل گردشگری و حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور در شهرستان سرعین، درصد مشارکت در این شهرستان بیش از جمعیت آن ۱۱۷ درصد ثبت شد.
 
 
 
انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • سرعین نقش ویژه‌ای در مشارکت‌های اجتماعی دارد

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده منهای هفت