افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

ادامه اعتراض کارگران آرتا انرژی به معوقات مزدی؛

۴ ماه است حقوق نگرفته‌ایم

۴ ماه است حقوق نگرفته‌ایم

کارگران و کارکنان آرتا انرژی نمین می‌گویند: چهار ماه است که حقوق نگرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به نقل از سبلان ما کارخانه آرتا پلاست با در اختیار داشتن مدرن‌ترین ماشین‌آلات و فنّاوری به‌روز، بزرگ‌ترین تولیدکننده فیلم‌های پلی‌اتیلن سه و پنج‌لایه مورداستفاده جهت بسته‌بندی در صنایع بهداشتی، غذایی، دارویی، مهندسی، پزشکی، پتروشیمی و لبنی بوده و دارای مجهزترین دستگاه‌های چاپ فلکسو ۱۰ رنگ با قابلیت چاپ بر روی انواع فیلم و لفاف‌های بسته‌بندی گامی بلند جهت رفع نیازهای بازار داخلی برداشته و حضوری چشمگیر در بازارهای خارجی و صادرات دارد.


 اینها بخشی از تعاریفی است که کارخانه آرتا پلاست از مجموعه خود دارد که نشان از مجموعه‌ای موفق را به مخاطب می‌دهد؛ اما در آن روی سکه هر از چند گاهی کارگرانی را می‌بینیم که برای احقاق حقوق خود دست‌به‌دامن تجمع مقابل مراکز دولتی و امضای طومار و بیانیه می‌زنند.


خردادماه امسال بود که اعتراضات کارگران و کارکنان آرتا انرژی نمین درباره حقوق معوقشان رسانه‌ای شد، اما ادامه بی‌توجهی مسئولان این واحد تولیدی به مطالبات این کارگران سبب شد که در روز ۲۹ خردادماه جمعی از آنان برای بیان مشکلاتشان مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان نمین دست به تجمع صنفی بزنند.


قول پرداخت معوقات مزدی در چند روز آینده


 بنا به اظهارات برخی از کارگران شرکت آرتا انرژی پس از این تجمع صنفی، مدیران شرکت آرتا انرژی اعلام کردند بخشی از مطالبات کارگران به‌زودی پرداخت می‌شود، اما این پرداختی وعده‌داده‌شده محدود به واریز مبلغ دو، سه‌میلیونی به‌حساب آنان شد و طبق اظهارات این عده اکنون چهار ماه است که حقوقشان پرداخت نشده است.


کارگران آرتا انرژی نمین که در ماه‌های قبل نیز در مورد عدم دریافت حقوق خود معترض بودند در روز ۲۲ مرداد نیز با صدور بیانیه‌ای از عدم واریز حقوق کامل خود طی چهار ماه گلایه‌مند شدند.


  تذکر دادستان نمین برای پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان آرتا انرژی نمین


 بنا بر اعلام یک منبع کارگری، پس از صدور بیانیه کارکنان آرتا انرژی درباره تأخیر حقوق و معوقات، مسئولان این واحد تولیدی فرصت چند روزه برای پرداخت معوقات این کارگران و کارکنان خواسته‌اند.


  حسن شاهی، دادستان نمین نیز پیش‌تر در ۲۹ خردادماه امسال در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما» گفته بود: کارگران جزو اقشار زحمت‌کش جامعه هستند و باید کارفرمایان در پرداخت حقوق این قشر در سریع‌ترین زمان اقدام کنند.


  یک منبع کارگری: ۴ ماه است حقوق و مزایای دریافت نکرده‌ایم


یک منبع کارگری در اردبیل به خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما» گفت: کارگران آرتا انرژی نمین که در زمینه تولید اولین واحد تولیدکننده متانول به شیوه Green Plant فعالیت دارند، چهار ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.


این کارگر گفت: میزان دریافتی حقوق کلیه کارکنان حداقل حقوق است و در این مسئله عدم تطابق حقوق دریافتی با حقوق توافقی وجود دارد و همچنین ناهمخوانی حقوق دریافتی با بیمه واریزی هم از مواردی است که عدم رعایت آن به گلایه‌مندی کارکنان آرتا انرژی نمین منجر شده است.


طبق اظهارات این کارگر لغو وعده‌غذای گرم وعده‌داده‌شده، عدم ارائه برگه قرارداد و برگه حقوقی ممهور شده کارفرما به کارکنان از طرف شرکت و لحاظ‌نشدن اضافه‌کاری از مواردی هستند که کارکنان سایت آرتا انرژی به آن معترض هستند و گلایه دارند.


خانواده‌های پرسنل آرتا انرژی را نگران کردید


  همسر یکی از کارکنان آرتا انرژی که چهار ماه است حقوقشان را دریافت نکرده‌اند، به خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «سبلان ما» گفت: واریزنشدن به‌موقع حقوق در واحد تولیدی آرتا انرژی سبب شده تا خانواده کارکنان این واحد تولیدی فشار اقتصادی بیشتری را متحمل شوند.


این بانوی اردبیلی ادامه داد: اگر عدم پرداخت حقوق بیش از این طول بکشد، از سر اجبار باید کارکنان شغل دیگری را برای گذاران زندگی پیدا کنند.


وی گفت: امیدواریم هرچه سریع‎تر حقوق کارکنان آرتا انرژی نمین پرداخت شود.


ماجرای حقوق و معوقات شرکت آرتا انرژی به کجا ختم می‌شود؟


  شرکت آرتا انرژی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی آرتا در شهرستان نمین است که با هدف تکمیل زنجیره تولید محصولات سلولزی و تأمین مواد خام موردنیاز محصولات کارخانجات آرتا و سایر مصرف‌کنندگان در منطقه محروم نمین در استان اردبیل راه‌اندازی شد، این واحد تولیدی اما هرازگاهی چند به‌خاطر پرداخت‌نکردن به‌موقع حقوق کارکنان و کارگرانش خبرساز می‌شود.


اکنون باید منتظر ماند و دید که در روزهای آتی آیا ماجرای عدم پرداخت حقوق پرسنل آرتا انرژی به کجا ختم خواهد شد و مسئولان این واحد تولیدی چگونه این مشکل را مدیریت خواهند کرد.


 کارفرما قول پرداخت حقوق کارگران را داده است


 بهروز رحیم‌زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: طبق قول مساعد کارفرما دراسرع‌وقت حقوق معوق کارگران بروز رسانی خواهد شد.


 وی تصریح کرد: کارفرما برخی مشکلات مالی را علت تأخیر در پرداخت کارگان این کارخانه عنوان کرده است.


 پیگیر حقوق کارگران هستیم


 جلال آفاقی دادستان مرکز استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، اظهار داشت: مدعی‌العموم همواره پیگیر حقوق کارگران است و در این زمینه دادستان نمین نیز تذکرات لازم را داده است.


 وی افزود: طرح مسئله تأخیر در پرداخت حقوق مستقیماً به دستگاه‌های اجرایی مربوط است و باید در این زمینه در خط اول مطالبه‌گری بایستند.


  دادستان مرکز استان اردبیل گفت: شرکت موردنظر علل پرداخت نشدن حقوق‌ها را مشکلات مالی عنوان کرده است که بنده شخصاً این موضوع را به‌صورت حضوری پیگیری خواهم کرد.



 پیگیری برای پرداخت حقوق کارگران و کارکنان آرتا انرژی سبلان ادامه دارد و قرار است دادستان مرکز استان اردبیل در تا آخر این هفته در این واحد تولیدی حضور یابد. 

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • ۴ ماه است حقوق نگرفته‌ایم

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش منهای شش