افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

امام‌جمعه شهرستان سرعین:

مسجد برای جامعه برکات فراوانی دارد

مسجد برای جامعه برکات فراوانی دارد

امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: مسجد برای جامعه برکات بسیار فراوانی دارد که در طول این ۴ دهه کوتاهی زیادی از طرف شورا و شهرداری‌های فعلی و قبلی‌ها شده است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: در شهرستان سرعین در طول این ۴ دهه کوتاهی زیادی شده از طرف شورا و شهرداری‌های فعلی و قبلی‌ها چندین شهرک مسکونی داریم و ساخت شده است سرعین رشد کرده؛ اما آمار و تعداد مسجدها زیاد نشده است.

 

 وی با اشاره به نفوذ گفت: کسانی که جلوگیری می‌کنند در جهت رشد و ارتقا همچنین مکان‌های با زبان و برخورد خود نمی‌دانم همچنین کسی چگونه مسئولیت می‌گیرد اینها نفوذی هستند کسی که مسجد را قبول ندارد و مسجد را فقط برای مجلس ختم می‌داند دیگر چه انتظاری از این مسئولین خواهیم داشت باز خوبه بعضی از مسئولین ظاهر رو رعایت می‌کنند در نماز جماعت حضور پیدا می‌کنند؛ ولی بعضی‌ها ظاهر را هم رعایت نمی‌کنند.

  

 امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: خدا رحمت کند پدران و گذشتگان ما را باز این چند مسجد را برای شهرستان ساخته‌اند مسئولین در این چند سال برای مسجدها اقدامی نکردند؛ اما وعده‌های خوبی دادند در جلسات خصوصی زمان‌بندی دقیق دارند؛ ولی در عمل چیزی دیده نمی‌شود و این مورد تمام نمی‌شود؛ چون مطالبه مردم ما است.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور مطرح کرد: مسجد خانه خدا محل اقامه نماز جماعت است که در کنار مسجد پایگاه‌های بسیج و کلی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی دیگر شهرستانی در آن اجرا می‌شود یکی از مصادیق تقوا و توصیه‌های روایتی فراوان همین احیا و ساخت مسجد است.

 

 وی افزود: مسجد همواره محلی برای آموزش و تربیت دینی است. در این مکان، مسلمانان به یادگیری قرآن، حدیث، فقه و دیگر علوم اسلامی می‌پردازند. بسیاری از مساجد کلاس‌ها و جلسات آموزشی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌کنند که در آنها به تعمیق آگاهی‌های دینی و اخلاقی پرداخته می‌شود.

 

 امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: مسجد نقش مهمی در تقویت همبستگی اجتماعی و ایجاد ارتباطات میان مسلمانان دارد. برگزاری نماز جماعت و فعالیت‌های اجتماعی دیگر در مسجد، فرصت‌هایی را برای ایجاد و تقویت روابط اجتماعی فراهم می‌آورد. این ارتباطات اجتماعی به ایجاد یک جامعه منسجم و همدل کمک می‌کند.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شیرعلیپور مطرح کرد: در تاریخ اسلام، مساجد به‌عنوان مراکزی برای حل‌وفصل امور اجتماعی و قضایی نیز ایفای نقش کرده است. در برخی موارد، امام‌جماعت مسجد یا بزرگان محل مسائل مربوط به حل اختلافات، مسائل خانوادگی و اجتماعی را در مسجد مطرح و برطرف می‌کردند.

 

 وی اظهار داشت: مسجد به‌عنوان محلی برای جمع‌آوری و توزیع صدقات و کمک‌های خیریه نیز عمل می‌کند. بسیاری از مساجد اقدام به جمع‌آوری زکات، صدقات و کمک‌های مالی برای نیازمندان می‌کنند و این منابع را در بین فقرا و مستمندان توزیع می‌کنند.

 

 امام‌جمعه شهرستان سرعین در پایان سخنان خود گفت: مسجد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای دینی و اجتماعی در اسلام، نقشی چندجانبه و حیاتی در زندگی مسلمانان دارد. این مکان مقدس نه‌تنها محل عبادت و بندگی است، بلکه مرکزی برای آموزش، اجتماع، همبستگی، کمک به نیازمندان، و تبلیغ دین به شمار می‌رود. هدف از وجود مسجد، ایجاد فضایی است که در آن مسلمانان بتوانند به طور فردی و جمعی به تقویت ایمان، اخلاق، و ارتباطات اجتماعی خود بپردازند و در نتیجه، به رشد و تکامل معنوی و اجتماعی دست یابند.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • مسجد برای جامعه برکات فراوانی دارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش به‌اضافه پنج