افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

فرماندار شهرستان سرعین:

گردشگری عشایر یکی مهمترین رونق اقتصادی است

گردشگری عشایر یکی مهمترین رونق اقتصادی است

فرماندار سرعین در گردهمایی مسئولین امور تعاونی ها و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی عشایری کشور گفت: گردشگری عشایری یکی از جاذبه های مهم و با رونق اقتصادی است که می‌تواند به رونق کسب و کار عشایری کمک کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، همایش گردهمایی مسئولین ستادی و استانی امور تعاونی ها و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی عشایری کشور با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران و دیگر مدیران کشوری و استانی در روزشنبه 27 مرداد در هتل اترک سرعین برگزار شد.

باقر باقرزاده در این همایش با ایراد سخنانی ضمن خیر مقدم به میهمانان، ایجاد زیرساخت و توسعه گردشگری عشایری و تولید ثروت از این راه برای منطقه را مورد تأکید قرار داد و افزود: توجه به مشکلات مناطق عشایری را تعلق این قشر به ماندن در این نوع سبک زندگی و ایفای نقش در تولید ناخالص ملی دانست.


وی با گله مندی از عدم حضور زنان عشایر در این همایش گفت: در مجموع نقش زنان در زندگی عشایری بسیار پر اهمیت است و بالای ۵۰ درصد این زندگی سخت و پرمشغله توسط زنان اداره و به ثمر می‌رسد و دلسوزانه و شبانه روزی موجب رونق بخشی به این زندگی پر برکت می شوند و انتظار می‌رود بانوان این جامعه با حضور پررنگ خود در چنین فضایی نقش خودشان را در راستای گره‌گشایی از مشکلات ایفا کنند.


فرماندار سرعین مطرح کرد: گردشگری عشایر، نوع جدیدی از گردشگری است که با بهره‌مندی از طبیعی‌ترین عناصر و تولیداتی متنوع، تجربه زیست در طبیعت را برای گردشگران ایجاد می‌کند. و باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود تا به رشد و رونق اقتصادی این قشر زحمت کش ختم شود.


در پایان این همایش از فرماندار سرعین به منظور تنها ایجاد کننده بازار عشایری در استان توسط مسئولین کشوری و استانی تقدیر و تشکر شد


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • گردشگری عشایر یکی مهمترین رونق اقتصادی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت به‌اضافه نه