افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 493
  • بازدید: 16
  • 1403/05/30 - 07:39:01

استاد دانشگاه سرعینی:

وعده صادق قدرت نظامی کشور را نشان داد

وعده صادق قدرت نظامی کشور را نشان داد

استاد دانشگاه سرعینی گفت: وعده صادق نه تنها به نمایش قدرت نظامی کشور، بلکه به اعلام آمادگی ایران برای دفاع از خود در برابر هرگونه تهدید خارجی را اثبات کرد.

باقرباقرزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: پیام اصلی این گونه رویدادها به کشورهای دیگر، به ویژه کشورهای غربی، این است که ایران توانایی‌های پیشرفته‌ای در حوزه دفاعی و نظامی دارد و قادر است از تمامیت ارضی و منافع خود دفاع کند.

وی افزود: عملیات وعده صادق و رویدادهای مشابه آن، همچنین نشان‌دهنده پیشرفت‌های چشمگیر ایران در حوزه صنایع دفاعی و نظامی است. ایران با اتکا به دانش بومی و تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان داخلی، توانسته است در حوزه‌هایی مانند تولید موشک‌های بالستیک، پهپادها، سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، و تجهیزات زرهی به دستاوردهای قابل توجهی دست یابد.

 

این استاد دانشگاه سرعینی گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی وعده صادق، نمایش توان بازدارندگی ایران است. بازدارندگی به این معنا که قدرت نظامی ایران به حدی رسیده که بتواند تهدیدات احتمالی را دفع کرده و دشمنان را از هرگونه اقدام نظامی علیه کشور منصرف کند. این نوع حرکت ها پیام روشنی به منطقه و جهان ارسال می‌کند: هرگونه تجاوز به خاک ایران با پاسخ سریع و قاطع روبه‌رو خواهد شد.

 

باقرزاده تصریح کرد: آنچه در عملیات بزرگ وعده صادق شاهد آن بودیم استفاده ایران از بخش بسیار کوچک و محدودی از توان دفاعی خود بود و هم‌اکنون نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند ایران به تمام وعده‌های خود در خصوص تنبیه متجاوز عمل می‌کند.

 

وی در پایان گفت: باید از هماهنگی بی‌نظیر و رشادت نیروهای مسلح ایران اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همه نهادهای سیاسی و اجتماعی و نظامی برای اقدام ارزشمند و مهم در خصوص عملیات وعده صادق تشکر کرد.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • وعده صادق قدرت نظامی کشور را نشان داد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک منهای هفت