افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

فرمانده سپاه شهرستان سرعین:

فعالان مساجد شهرستان سرعین تکریم شدند

فعالان مساجد شهرستان سرعین تکریم شدند

فرمانده سپاه شهرستان سرعین گفت: دومین همایش ملی تکریم از فعالان مساجد شهرستان سرعین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، ظهر امروز آیین تکریم و تجلیل از فعالان مساجد شهرستان، روز سی‌ام مردادماه هم‌زمان با روز جهانی مسجد با عنوان مثل ابراهیم در سرعین با حضور فعالان مساجد برگزار شد.
 شاپور حسن‌زاده در این مراسم افزود: از روستای کنزق ۳ نفر به‌عنوان منتخب از شهرستان به مسجد جمکران جهت حضور در این آیین سراسری اعزام شد.
 
 وی مطرح کرد: ۴ نفر از ارکان مساجد شهرستان از جمله مسجد جامع روستای آتشگاه، مسجد جامع روستای کرده ده، مسجد جامع شهر ایردموسی و مسجد صاحب‌الزمان (عج) سرعین به‌عنوان فعالان مساجد شهرستان سرعین در این آیین مورد تکریم و تجلیل قرار گرفتند.
 
 فرمانده سپاه شهرستان سرعین گفت: امام خمینی (ره) بارها در سخنان خود بر اهمیت و جایگاه مسجد در اسلام تأکید کردند و فرمودند مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید این بیان، نقش مسجد به‌عنوان مکانی برای تجمع، هدایت و مقاومت در برابر ظلم و ستم را نشان می‌دهد.
 
 حسن‌زاده اظهار داشت: مسجد مرکز حرکت‌های بزرگ اسلامی است امام خمینی (ره) بر این باور بود که مساجد در طول تاریخ اسلام، همیشه مرکز حرکت‌ها و جنبش‌های مهم بوده‌اند و باید این نقش را حفظ کنند. ایشان می‌فرمودند: از مسجد بود که سربازان اسلام به جبهه‌ها اعزام می‌شدند و امروز هم باید همین‌طور باشد.
 
 وی افزود: مسجد مرکز بیداری و آگاهی است و نباید تنها محل عبادت باشد، بلکه باید مرکزی برای آموزش و بیداری مردم باشد. مسجد نه فقط برای عبادت، بلکه برای تبلیغ، بسیج و آگاهی دادن به مردم است.
 
 فرمانده سپاه شهرستان سرعین مسجد را پایگاه اصلی برای حکومت اسلامی دانست و گفت: در صدر اسلام مسجد مرکز همه چیز بود. مسجد محل قضاوت، محل تبلیغ، محل سیاست و غیره بود.
 

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • فعالان مساجد شهرستان سرعین تکریم شدند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار منهای دو