افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 499
  • بازدید: 26
  • 1403/06/01 - 06:30:08

یادداشت؛

علی آینه جمال و کمال الهی

علی آینه جمال و کمال الهی

پیامبر (ص) می‌فرمایند: از جانب حضرت حق سه فضیلت به من داده شد که علی نیز در آنها شریک، است وسه امتیاز به علی داده شد که به من داده نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، حجت‌الاسلام هادی پیری مسئول گروه جهادی انصارالمهدی (عج) در یادداشتی نوشت: پیامبر درباره فضائل حضرت امیر می‌فرماید: که هر مؤمن و عاشقی با شنیدن این روایت از دوستی و ولایت حضرت امیر (ع) سرمست. می‌شود پیامبر (ص) می‌فرمایند: از جانب حضرت حق سه فضیلت به من داده شد که علی نیز در آنها شریک، است وسه امتیاز به علی داده شد که به من داده نشده است.

 ۱: لوای حمد برای من است و حامل آن علی

۲: حوض کوثر برای من است و ساقی آن علی

۳: بهشت و آتش به دست من است و تقسیم‌کننده آن علی اما آن سه ویژگی که تنها به علی داده شده و من سهمی از آن ندارم:

۱: خدا به علی پدر زنی داده که نظیرش را به من نداده است

۲:خدابه علی همسری داده که مانند آن را به من نداده است

۳:خدا به علی دو پسر داده که مانندشان رابه من نداده است...

قطره‌ای از اقیانوس مواج فضائل حضرت امیر می‌باشد؛ زیرا حضرت، انسان کاملی است که مظهر همه اسماء و صفات الهی و به فرموده علماء جامع صفات متضادی می‌باشد. البته این نکته را هم نباید از یاد برد که حضرت در عین جامعیت، در جمیع فضائل اکمل هم بودند به همین خاطر در روز غدیر پیامبر دست کسی را بالا برد که نفر اول همه میدان‌های اعلمیت، معرفت، شجاعت، سخاوت. و... بود.

از میان این همه کمالات و صفات حضرت بنا بر شرایط زمانه - بنده فقط به یک مورد از این صفات اشاره می‌کنم که همه دوستان حضرت از زن و مرد گرفته تا وکیل و وزیر، شاهد باشند آقایی بااین‌همه وسعت روح و جایگاه رفیع دنیوی و اخروی. سیره و روشش در زندگی چگونه بود؟!
ابو رافع می‌گوید: روز عیدی خدمت امام علی رسیدم، دیدم که سفره‌ای گره‌خورده در پیشروی حضرت است، وقتی آن را باز کرد دیدم نان جو است. گفتم: چرا سفره را گره می‌زنید؟ فرمود: برای اینکه بچه‌ها دوغی یا روغنی بر آن نیفزایند.

امام علی بیشتر از سبزی‌ها استفاده می‌نمود مثل فقرا غذا می‌خورد

حضرت امیر علیه‌السلام، گوشت بسیار کم می‌خورد و می‌فرمود: شکم‌ها را مدفن حیوانات نکنید بااین‌همه از همه قدرتمندتر و قوی‌تر بود.
شاید کسی بگوید: بله این درست است؛ ولی این مورد برای زمانی است که حضرت به قدرت رسید حاکم جامعه مسلمین شده بود در اینجا باید این‌گونه ساده‌زیست‌اند زندگی می‌کرد به این عزیز باید گفت: اصلاً این حرف شما درست، به ما بگویید ازدواج علی چگونه برگزار شد؟!!

در آن زمانی که علی ۲۵ سال از حکومت دور بود و نخل می‌کاشت و چاه حفر می‌کرد و سریع آنها را وقف مسلمانان و فقرا می‌کرد غذای علی چه بود؟ با کمی مطالعه حتماً خواهید دید علی درلیله المبیت با علی لیله الهریر هیچ فرقی نکرده بود. یک فراز تاریخ را هم به بعضی از مسئولین عزیزتر از جان که لوستر خانه مبارکشان قیمت یک دستگاه ماشین ال نود است بیان می‌کنم که ان‌شاءالله این بی‌ادبی بنده را عفو می‌کنند. اصبغ بن نباته همراه و یاور حضرت امیر می‌گوید: امام علی علیه‌السلام وقتی وارد شهر کوفه شد و آنجا را پایتخت خود قرار دادخطاب به مردم کوفه فرمود: من در شهر شما با مختصر توشه و وسائل زندگی وارد شدم، اگر به هنگام خارج‌شدن از شهر شما بیش از آنچه که با خود آورده‌ام ببرم خیانتکار خواهم بود.

وای بر رئیس صنف، وای بر وکیل، وای بر وزیر، وای بر ملتی که اسم آنها را روز قیامت جزء خیانتکاران بخوانن، خیانت به چه کسی؟ خیانت به اسلام، خیانت به وطن، خیانت به خون شهدا خیانت به همه نوزادان و فرزندان این سرزمین. ، خیانت به عزت ملی خدایا اگر چنین افرادی قابل هدایت نیستند ریشه کنشان بگردان دوستان و محبین حضرت امیر، ما باید دست به دست هم بدهیم تا مملکتمان را از لوث افراد خیانتکار پاک کنیمان شاءالله بنده در این ایام مبارک و روزهای مانده به اخر سال جدید فقط یک درخواست از همه شما عزیزان دارم که اگر همین یک مورد انجام شود،

ما هم مثل سلمان جا پای حضرت امیر می‌گذاریم، البته برای بعضی‌ها و شاید خیلی‌ها سخت است، باشد اماشیعه علی بایداز مو الیش الگو بگیرد، نمی‌شود بگوییم ما پشت امامی نماز جماعت می‌خوانیم اما با این اختلاف که او در حال خواندن حمداست و ما در رکوع، اینکه فقط ما خودمان را جزء شیعیان علی بدانیم کافی نیست بلکه باید اعمالمان نیز تا حد الامکان شبیه علی باشد در همین ایام عید که این همه خوبی‌ها دارد ولی عده ای سفرهای نامشروعی را در پیش گرفته و پول مملکت را در کشوری دیگر خرج می‌کنند سرمایه گزاری می‌کنند

در تجمل گرایی مسابقه دهند و برای سفره مهمانی چند نوع غذا و چند نوع میوه و چند نوع دسر تهیه کنند که اصلاً لزومی ندارد،
انشالله که همگی جز شیعیان واقعی امام علی علیه السلام باشیم هم در عمل هم در گفتار
انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • علی آینه جمال و کمال الهی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت به‌اضافه پنج