افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

خیر شهر ایردموسی خبرداد:

پوشش ۲۰ خانواده در مرکزنیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) ایردموسی

پوشش ۲۰ خانواده در مرکزنیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) ایردموسی

مرکزنیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) شهر ایردموسی گفت: حامیان این موسسه بیشتر از طریق فضا مجازی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، تماس تلفنی، با معرفی دهانی دوستان و آشنایان و یا با معرفی افراد تحت پوشش با این مرکز آشنا می‌شوند.

حجت السلام هادی پیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، با اشاره به تاریخچه ای از مرکز گفت: مرکزنیکوکاری علی بن ابیطالب علیه السلام شهر ایردموسی در سال ۱۳۹۹ جهت خدمات به خانواده های نیازمند و محروم تاسیس شد. و تا الان هرماه خدمات اجتماعی و فرهنگی به این عزیزان داده می شود. مرکزنیکوکاری زیر نظر کمیته امداد شهرستان سرعین فعالیت می کند و با ارگان های امدادی دیگر از جمله بسیج سازندگی؛بهزیستی همکاری دوجانبه دارد.

وی در خصوص حس و حال انجام این کار گفت: به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) افضل ترین عبادت خدمت به خلق است و ما سرلوحه کارهایمان فرمایش امام عزیز را قرار داده ایم، و نه تنها حسّ آرامش و خوشبختی داریم بلکه این کار را نوعی بر خود وظیفه و تکلیف شرعی می پنداریم.

مسئول مرکزنیکوکاری از تاثیر های این اقدام ارزشمند در زندگی خود افزود: ما توانسته ایم از هرلحاظ یاور مظلومان و بی پناهان باشیم هرجایی که احساس کنیم آنان به ما نیازمند هستند دریغ نمی کنیم و پا به پای بسیج خدمتگزار خانواده های محروم و نیازمند هستیم، بهترین تاثیری که می توانم ذکرکنم این است که محرومین نه تنها مشکلات اقتصادی آنها حل می شود بلکه مشکلات دیگر هم با فضل خدا و همت مجموعه مرکزنیکوکاری علی بن ابیطالب علیه السلام حل می شود.

پیری در خصوص اقدامات آینده و برنامه های این مرکز نیکوکاری توضیح داد: برنامه کوتاه مدت ما حمایت معیشتی از خانواده های نیازمند است، اما برنامه بلند مدت، این است که بتوانیم آنها را از تحت پوشش خارج و خودکفا کنیم چه در زمینه اقتصادی چه در زمینه اجتماعی تلاش می کنیم با توکل بر خداوند بزرگ این امر مهم را محقق سازیم.

وی در خصوص تجربه های کاری خود اظهار داشت: من یادم میاد سال ۹۸ در سرعین برف آمده بود و یک خیّر بزرگواری از تهران به من زنگ زد و گفت من اینجا تو تهران سردمه الان بچه کوچیکای روستایی چی میکشن پاشو برو اردبیل و ۲۰۰ تا کاپشن براشون بگیر من از قم راهی سرعین شدم و صبح زود رفتیم روستاهای سرعین، وارد یک خونه شدیم یه پسر و یه دختر داشتن کاپشن ها رو دادیم و خیلی خوشحال شدن و گریه کنان دنبال ماشین ما اومدن نگه داشتیم .گفتن عمو میدونی چرا گریه می کنم برای اینکه تا حالا یه روحانی ما رو اینجوری خوشحال نکرده بود ومن با خودم عهد بستم همیشه پناهگاه و پناه محرومین و مستضعفین باشم در حد توانم.

مسئول مرکزنیکوکاری با اشاره به اقدامات مرکز تصریح کرد: اگر بخواهیم بصورت تیتر وار اقدامات را بیان کنیم از جمله تحت پوشش قراردادن خانوادهای نیازمند(آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نمی باشند)، اعطای وام قرض الحسنه، تعمیر و بازسازی مسکن،تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان، احسان حسینی در ماه محرّم، پوشاک برای فصل زمستان، اهدای وسایل گرمایشی، برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری کلاسهای مشاوره و سبگ زندگی اسلامی می باشد.

پیری ادامه داد: در حال حاضر۲۰ مددجو تحت پوشش مرکزنیکوکاری علی بن ابیطالب علیه السلام شهر ایردموسی وجود داردکه ممکن است در روزها و سال های پیش رو این تعداد متغیر باشد.

وی گفت: حامیان این موسسه بیشتر از طریق فضا مجازی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، تماس تلفنی، با معرفی دهانی دوستان و آشنایان و یا با معرفی افراد تحت پوشش با این مرکز آشنا می‌شوند.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • پوشش ۲۰ خانواده در مرکزنیکوکاری علی بن ابیطالب (ع) ایردموسی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه شش