افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403

به مناسبت هفته دولت؛

هفته دولت در سرعین چگونه گذشت

هفته دولت در سرعین چگونه گذشت

به مناسبت هفته دولت با حضور میرجعفریان معاون عمرانی استاندار اردبیل، ۲۵ طرح عمرانی و گردشگری در شهرستان سرعین افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به مناسبت هفته دولت با حضور میرجعفریان معاون عمرانی استاندار اردبیل، ۲۵ طرح عمرانی و گردشگری در شهرستان سرعین افتتاح و به بهره برداری رسید.




الحاق ۳۰ هکتار زمین به پیست اسکی آلوارس
الحاق ۳۰ هکتار زمین جدید از اراضی ملی جهت توسعه فاز دوم و بین المللی شدن پیست اسکی آلوارس مهرگان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداراردبیل، فرمانده سپاه، فرماندار و سایر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

میر جعفریان ضمن تقدیر و تشکر از سرمایه گذار پروژه و تبریک هفته دولت افزود: توسعه فضای گردشگری در شهرستان باعث رونق منطقه می شود و دولت با همکاری سرمایه‌گذاران باید تلاش کند در جهت‌ ايجاد مجموعه های گردشگری قدم های موثری برداشته شود.

وی از سرمایه‌گذار پیست اسکی آلوارس خواست: با بزرگتر شدن این مجموعه گردشگری تمام تلاش خود را در جهت توسعه انجام دهد تا بزودی شاهد برگزاری بازی های بین المللی در این شهرستان باشیم.

سرمایه گذار این پروژه ضمن تشکر از حضور مسئولین استانی و شهرستانی اظهار داشت: تلاش مجموعه این است که فاز دوم ورزش حرفه ای پیست اسکی بزودی اضافه شود تا به توسعه گردشگری شهرستان و روستای ها همجوار ختم‌ شود.

علیرضا محمدی تصریح کرد: با اجرا و راه‌اندازی فاز دوم حرفه اي ورزشی این مجموعه انشالله شاهد اطلاع رسانی افتتاح این مجموعه ورزشی باشیم و بتوانیم میزبانی مناسبی برای بازی های بین المللی ارائه دهيم.





شبکه آبرسانی به چهار روستای سرعین
طرح توسعه آبرسانی به چهار روستای شهرستان سرعین با هدف تامین آب سالم و پایدار ۹۵۹ خانوار در گرمیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.
 معاون شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در این آیین گفت: این پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریایی و با طول خط انتقال ۱۹/۳ کیلومتر است

 مسعود خیرجو توضیح داد: به روستاهای کرده ده، لاطران، اسب مرز و ورگه سران شهرستان سرعین ان‌شاءالله با اجرای شدن این پروژه آبرسانی از مشکلات کمبود آب آسوده‌خاطر خواهند شد.

وی تصریح کرد: محل تأمین آب این شبکه آبرسانی از چشمه پرت پرت تأمین شده و تعداد مخزن‌های ۳ باب و با جمع کل مخزن به ۴۱۰ مترمکعب می رشد.

 رستم‌زاده روحانی کرده ده افزود: تعداد خانوار این روستا ۹۵۹ نفر ثبت شده است؛ ولی در پیک‌های مسافرتی آمار این روستا و روستاهای هم‌جوار خیلی بالا است.

وی گفت: در جهت اجرای شدن این شبکه آبرسانی خدا بزرگ را شاکریم و از تمامی مسئولین و اهالی روستاهای کرده ده، لاطران، اسب مرز و ورگه سران شهرستان سرعین بابت تحمل سختی‌های اجرای این پروژه قدردان هستیم.

غبارروبی مزار شهدای سرعین به مناسبت هفته دولت
همزمان با آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، فرماندار سرعین و جمعی از مسئولان با حضور در گلزار شهدای سرعین، مزار شاهدان عشق را گلباران و با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید میثاق کردند.

غبار روبی مزار شهدا یکی از مراسم‌های معنوی و فرهنگی است که به منظور تجلیل و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و دیگر شهدای میهن برگزار می‌شود. در این مراسم، مردم، خانواده‌های شهدا، مسئولان و گروه‌های مختلف اجتماعی در کنار هم حضور پیدا می‌کنند و با تمیز کردن و آراستن مزار شهدا، به مقام و ایثار این قهرمانان ارج می‌نهند.

این مراسم اغلب در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی مانند هفته دفاع مقدس، ایام محرم، روز شهید و دیگر مناسبت‌های مشابه برگزار می‌شود. در کنار غبار روبی، قرائت فاتحه، پخش گل و گلاب، دعا و نیایش نیز از دیگر بخش‌های این آیین است که فضای معنوی خاصی را به وجود می‌آورد. 

غبار روبی مزار شهدا به‌ عنوان نمادی از قدردانی و سپاسگزاری از جان‌فشانی‌های آنان در راه آزادی و حفظ امنیت کشور است و موجب تقویت روحیه ملی و دینی در میان نسل‌های مختلف می‌شود.





دیدار مسئولان سرعین با امام جمعه
همزمان با هفته دولت فرماندارسرعین به همراه مسئولین ادارات با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.
در این دیدار امام جمعه شهرستان سرعین با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و تقدیر از فرماندار و مسئولین شهرستان بدلیل کارهای بزرگی که در این مدت انجام گرفته گفت: یاد شهیدان رجایی و باهنر که خدمت به مردم بزرگترین رسالت آنان بود، برای همیشه در دل و جان مردم نقش بسته است و منش و رفتار آنان باید الگوی دولتمردان باشد.
امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: در هفته دولت، علاوه بر گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، دولت و نهادهای مختلف دولتی تلاش می‌کنند تا با برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های گوناگون، کارآمدی و موفقیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف به نمایش بگذارند. این برنامه‌ها شامل افتتاح پروژه‌های زیرساختی، عمرانی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در سطح کشور است.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرعلیپور افزود: از دیگر اهداف این هفته، ارتباط مستقیم‌تر میان مردم و مسئولان است. در این راستا، بسیاری از مقامات دولتی به مناطق مختلف کشور سفرکرده و با مردم دیدار می‌کنند تا از نزدیک مشکلات و خواسته‌های آن‌ها را بشنوند.
 
 وی تصریح کرد: هفته دولت همچنین فرصتی برای ارزیابی و نقد عملکرد دولت است. از یک سو، مسئولان دولتی تلاش می‌کنند دستاوردهای خود را به مردم ارائه دهند و از سوی دیگر، کارشناسان، نمایندگان مجلس و نهادهای مدنی نیز نقدها و پیشنهادهای خود را برای بهبود عملکرد دولت ارائه می‌کنند.
 امام‌جمعه شهرستان سرعین گفت: از مسئولان مطالبه می‌شود در تمام طول سال به فکر و حل مشکلات مردم باشند مسئولان در کنار مردم باشند نه روبه روی آنها هر مسئولی می‌خواهد در کار خود موفق باشد شهید رئیسی و شهدای خدمت بهترین الگو هستند که می‌توانند از این شهدا در کارهای خود الگو بگیرند.
 
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیرعلیپور در پایان سخنان خود افزود: در مجموع، این هفته به‌عنوان یک نماد از پیوند میان مردم، دولت و شهیدان انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و نقش مهمی در ایجاد فضای تعامل و همکاری میان نهادهای دولتی و جامعه ایفا می‌کن

در ادامه فرماندار سرعین با گرامیداشت هفته دولت گزارشی از اقدامات انجام گرفته را  ارائه و افزود: اراده‌ جدی در راستای خدمت به مردم عامل اصلی پیشرفت در روند کارها است و در این خصوص جديت در پیگیری و هماهنگی عوامل اجرایی و مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت تأمین منابع از محل اعتبارات ملی کمک شایانی در پیشرفت و توسعه شهرستان داشته و امید آن می‌رود که انشاالله من بعد نیز با همدلی و وفاق در جهت حل مشکلات مردم و عمران و آبادانی منطقه این روند بیش از پیش ادامه یابد.


 وی اظهار داشت: این هفته فرصتی است برای مرور دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از تلاش‌های مسئولان و کارمندان دولتی. در این ایام، پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سراسر کشور افتتاح شده و مسئولان به ارائه گزارش‌هایی از عملکرد دولت می‌پردازند.





دیدار و تجلیل از پزشکان شهرستان سرعین
به مناسبت هفته دولت  امام جمعه، فرماندار، جانشین سپاه و سایر مسئولین شهرستانی از کادر درمان شبکه بهداشت شهرستان سرعین دیدار و تقدیر شد.
در جریان این دیدار دکتر سید فرهاد رئیسی در گفتگو با خبرنگار افق سرعین ضمن تبریک و قدردانی از زحمات پزشکان سرعینی به مناسبت این روز گفت: این روز بهانه ای است برای تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش صادقانه پزشکان عزیز که آسایش، آرامش و شادمانی خویش را در تسکین درد بیماران و کاهش رنج آنان فدا می‌کنند.

وی خطاب به پزشکان و پرسنل خدوم و زحمت‌کش درمانی شهرستان سرعین گفت: روزانه در 24 ساعت بدلیل توریستی بودن شهرستان بالای 400 نفر در این مرکز بهداشت پذیرش می شود.

در پایان این دیدار از زحمات پرنسل زحمت کش، پرستاران و پزشکان قدردانی شده و هدایای به رسم قدردانی به این قشر زحمت کش اهدا شد.






 برگزاری برنامه های ورزشی
به مناسبت هفته دولت با بازی های بومی محلی از جمله، مچ اندازی، فوتبال دستی، تنیس روی میز، بسکتبال، و سایر برنامه های ورزشی با همکاری ادارات شهرستان در سالن شهدای ورزش و جوانان شهرستان سرعین برگزار شد.

در پایان مسابقات با حضور فرمانده سپاه ناحیه، فرماندار، ،رئیس اداره ورزش وجوانان ،رئیس اداره بهزیستی ،بخشدار سبلان و روسای هیات‌های همگانی و بومی محلی سرعین جوایز نفرات برتر اهداء شد.





برگزاری میز خدمت در روستاهای بنمار

با حضور فرماندار، بخشدار سبلان و مسئولین ادارات شهرستان سرعین و با هدف بررسی مسائل و مشکلات اهالی روستای بنمار، جلسه ای در قالب میز خدمت در مسجد جامع این روستا تشکیل و اهالی یکی پس از دیگری به بیان مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.

فرماندار سرعین با تاکید بر لزوم شناسایی حلقه‌های میانی و استفاده از مشارکت‌های مردمی در حل مشکلات مؤثر دانسته و با بیان نمونه هایی از اقدامات اخیر در تحول زیرساخت‌های گردشگری بخصوص در روستاهای شهرستان، انتفاع همه روستائیان عزیز از مقوله گردشگری را از اولویت‌های مهم خود اعلام نمود. 

باقرباقرزاده حمایت مجموعه دولت در شهرستان از سرمایه‌گذاران و استقبال روستائیان از این فرصت را مورد تأکید قرار داده و رونق کسب و کار و اشتغالزایی و عدم مهاجرت جوانان به غربت و حتي بازگشت طیف وسیعی از اهالی را منوط به این سرمایه‌گذاری ها دانست.


انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • هفته دولت در سرعین چگونه گذشت

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سیزده به‌اضافه نه