افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 530
  • بازدید: 16
  • 1403/06/10 - 10:36:35

کارمند جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرعین:

کارمندی شغل ارزشمندی است

کارمندی شغل ارزشمندی است

کارمند جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرعین گفت: کارمندی شغل ارزشمندی است و هر کسی در هر موقعیتی قرار می‌گیرد باید قدردان و وظیفه‌شناس باشد.

مهدی عبدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»،  گفت: ۱۰ساله کارمند رسمی جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرعین هستم که قبلاً ۱۴ سال به‌عنوان داوطلب خدمت می‌کردم که کلاً اگر حساب کنیم ۲۴ سال است در جمعیت هلال‌احمر شهرستان فعالیت می‌کنم.
 
 وی افزود: کارمندهای ادارات با هم دیگر متفاوت هستند حوزه‌های کاری و حیطه فعالیت‌های هر کارمند بر حسب شغل خود سختی‌های دارد فقط اینکه کارمند در هر اداره‌ای باشد اولویت خود را رسیدگی و حل مشکلات مردم قرار دهد تا در کار خود موفق و هم در آخرت راحت باشد.
 
 کارمند جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرعین اظهار داشت: درخواستی که از مسئولان داریم به مشکلات کارمندان توجه کنند تا کارمندان بیشتر درک شود برای مثال نداشتن سختی کار، کم‌بودن حقوق دریافتی، نداشتن امکانات رفاهی یا حق مسکن و سایر موارد از مهم‌ترین دغدغه کارمندان است.

 عبدی تصریح کرد: کارمندان باید در رشته و تخصص‌های مرتبط به‌کارگیری شوند و متخصصین مرتبط و کاربلد برای معاونت‌های اداری برگزیده شوند برای مثال شخصی که تسلط کافی با کامپیوتر را ندارد یک ساعت زمان می‌برد تا مشخصات ارباب‌رجوع را در سیستم یا سامانه وارد کند و این مورد باعث نارضایتی مردم می‌شود.

 وی ادامه داد و گفت: جهت جذب و گزینش کارمندان باید بیشتر دقت شود و هر کارمندی تک مهارتی باشد بهتر می‌تواند در زمینه‌های تخصص خود فعالیت کند و برای جوانان و دانشجویان پیشنهاد می‌شود متخصص رشته‌های خود باشد تا در رشته مرتبط جذب و استخدام شود و از طریق آزمون و ارزیابی واقعی توانایی هر فرد مهارت‌سنجی و تست شود راحت‌تر می‌تواند فرد متخصص را برای برعهده گرفتن وظیفه کارمندی پیدا کرد.

 کارمند جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرعین اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موردی که در ادارات به آن توجه نمی‌شود استفاده از تخصص‌های بازنشستگان است فردی که به‌عنوان مدیر یک مجموعه ۳۰ سال فعالیت کرده حتماً از کارمند جدید باتجربه‌تر است هر چند اگر سواد کمتری داشته باشد و به همین دلیل باید از تخصص‌های افراد باتجربه در هر ارگان و اداره‌ای استفاده بهینه‌ای شود.
 
 عبدی یادآور شد: مسئولان در شهرستان برای کارمندان برنامه‌ای مشخص داشته باشند برای مثال در روز کارمند از کارمندان نمونه و زحمت‌کش تجلیل شود یا حتی مشکلات آنها را از نزدیک لمس شود با این موارد برای کارمندان انگیزه ایجاد می‌شود.
 
 
 وی در پایان سخنان خود افزود: برای راحتی ارباب‌رجوع اطلاعات موردنیاز از طریق سیستم در اختیار قرار گیرد برنامه جامع راه‌اندازی شود امروزه با پیشرفت فنّاوری هنوز کاغذبازی‌های ادارات تمام نشده است و جمع‌آوری مدارک و کپی یک معضل برای ارباب‌رجوع و کارمندان شده است.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • کارمندی شغل ارزشمندی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهارده به‌اضافه هشت