افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین:

بالای ۲۰ نفر هنرمند در سرعین وجود دارد

بالای ۲۰ نفر هنرمند در سرعین وجود دارد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرعین گفت: بالای ۲۰ نفر هنرمند در زمینه های مختلف در شهرستان سرعین وجود دارد.

علی کیشی زاده، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به جامعه آماری شهرستان سرعین اشاره کرد و گفت: در شهرستان سرعین بالای ۲۰ نفر هنرمند در زمینه های فرهنگی، هنری، نمایشی، موسیقی و سایر موارد بصورت فعال در سرعین فعالیت می کنند.

قالب های هنری برجسته شهرستان در چه زمینه هایی است.

 در شهرستان سرعین از انواع مختلف قالب‌های هنری وجود دارد که مهم‌ترین آنها در زمینه شاعری و نویسندگی فعالیت می‌کنند.

 معروف‌ترین و فاخرترین هنرمند شهرستان سرعین «رحیم اسد الهی» شاعر نام‌آشنای سرعینی سال ۱۳۲۰ به دنیا آمد وی کارمند آموزش و پرورش بوده و در سال ۱۳۸۶ بازنشسته شده است.

رحیم اسدالهی از خدمت در حضور استاد شهریار بهره برده و استاد شهریار، اسدالهی را قارتال (عقاب) خطاب می نمود که به معنی احاطه در شعر و ادب است.

کتاب های منتشر شده از او عبارتند از: کتاب «قارتالین اسکی غزللری»،«قزیل غزللر»،«منظومه عقل و عشق »،«منظومه شمس ولایت »،«نوید وصال»،«سرعین در آینه فلم »،«مشارکت و خلاقیت در آموزش و پرورش »«ساوالان قارتلی » «ای سرعین» و"قارتلین قیزیل قصری" است.

 طبق گفتگوی خبرنگار افق سرعین با رحیم اسدالهی شاعر نام‌آشنایی سرعینی ۷۰ عنوان کتاب تالیف و نوشته است که ۴۰ مورد از آثار ارزشمند به چاپ رسیده است، ۴ مورد از تالیف ها هم در شرف رونمایی بوده که در سال ۱۴۰۳ رونمایی می‌شود.


 حمایت هایی که از هنرمندان می شود.

هنرمندان فعال فرهنگی هنری که جزء عضویت صندوق اعتباری هنر هستند. زیر نظر حمایت های از جمله بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی ۴ درصد می باشند، این نوع عضویت برحسب فعالیت و ارزش کاری هر هنرمند در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور تصمیم گیری و در صورت تایید عضویت این صندوق می شوند.

در تببین انقلاب به زبان هنر چقدر موافق بوده ایم.

هنرمندان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی یک کشور به شمار می‌روند و نقش راهبری دارند، هنر نقش مهم و انکارناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و هنرمندان نقش مهمی را در تقویت نشاط اجتماعی و ارتقای فرهنگ جامعه دارند.

ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در شهرستان سرعین در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد سلامت، نشاط اجتماعی و جذب گردشگرهای بین المللی و بر هماهنگی و هم افزایی هنرمندان این شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تاکید دارد.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • بالای ۲۰ نفر هنرمند در سرعین وجود دارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سی به‌اضافه چهار