افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403

فرمانده سپاه شهرستان سرعین:

امام رضا (ع) بهترین الگو برای مومنان است

امام رضا (ع) بهترین الگو برای مومنان است

فرمانده سپاه شهرستان سرعین گفت: امام رضا (ع) در پرهیزگاری، عبادت، و اخلاص در نزد خداوند شهرت داشت و ما باید در زندگی و در طول امر خود از این بزرگان الگو بگیریم.

 شاپور حسن زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، گفت: امام رضا (ع) به عنوان "عالم آل محمد" مشهور هستند. علم ایشان در مباحث دینی، فلسفه، طب، و حتی علوم طبیعی بسیار برجسته بود. مناظرات علمی ایشان با دانشمندان عصر خویش به ویژه در دربار مأمون عباسی بسیار مشهور است.

وی افزود: امام رضا (ع) در پرهیزگاری، عبادت، و اخلاص در نزد خداوند شهرت داشتند. ایشان بسیار اهل نماز و دعا بودند و مردم را به تقوا و خداپرستی تشویق می‌کردند.

فرمانده سپاه سرعین تصریح کرد: امام رضا (ع) به بخشندگی و دستگیری از نیازمندان شناخته می‌شدند. کمک به فقرا و نیازمندان بخش مهمی از زندگی ایشان بود.

حسن زاده اظهار داشت: دوران امامت امام رضا (ع) با حکومت ظالمانه عباسیان همزمان بود و مأمون عباسی، امام را مجبور به پذیرش ولایتعهدی کرد. با این حال، امام رضا (ع) این مقام را به شرط اینکه در امور حکومتی دخالتی نداشته باشند، پذیرفتند و با صبر و حکمت با این شرایط برخورد کردند.

وی گفت: آرامگاه امام رضا (ع) در مشهد مقدس قرار دارد که به عنوان یکی از مهمترین مراکز زیارتی جهان اسلام شناخته می‌شود. زیارت امام رضا (ع) دارای فضیلت‌های بسیاری است و شیعیان از سراسر جهان برای زیارت مرقد ایشان به مشهد سفر می‌کنند.

فرمانده سپاه شهرستان سرعین افزود: فضائل امام رضا (ع) نه تنها در تاریخ بلکه در قلوب مردم نیز ماندگار است و ایشان الگوی بسیار بزرگی برای زندگی دینی و اجتماعی مسلمانان هستند.

حسن زاده در پایان سخنان خود گفت: امام رضا(ع)؛ امام مهربانی است و با سلاح تبلیغاتی خواستند از شان و منزلت ایشان بکاهند اما دریغ از اینکه این جایگاه رفیع و این نور الهی هرگز خاموش نخواهد شد و دشمن از صدر اسلام تاکنون میلیاردها دلار هزینه کرده تا این نور خاموش شود اما نشده و نخواهد شد.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • امام رضا (ع) بهترین الگو برای مومنان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت منهای دو