افق سرعین

پایگاه خبری تحلیلی

افق سرعین

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 546
  • بازدید: 15
  • 1403/06/16 - 11:41:39

بهورز شهرستان سرعین:

بهورز در خط مقدم بهداشت است

بهورز در خط مقدم بهداشت است

بهورز شهرستان سرعین گفت: بهورزی شغلی بسیار شیرین درعین‌حال سخت و در کل به‌عنوان خط مقدم بهداشت و درمان شناخته می شود.

  مسلم علیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «افق سرعین»، به اشاره به شغل بهورزی گفت: بهورزی شغلی بسیار شیرین درعین‌حال سخت و در کل به‌عنوان خط مقدم بهداشت و درمان می‌شود از آن یادکرد، به‌ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته، می‌پردازند. در ایران، بیشتر بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار بوده و خدمات اولیه بهداشتی و درمانی را به مردم ارائه می‌کنند.
 
 وی در خصوص سختی‌های کار افزود: سختی‌های کار خیلی زیاد است؛ ولی وقتی انسان از دیدن جمعیت سالمی که یکی از دلایل آن بهورز آن منطقه هست یا از بین جمعیت کسی را از مبتلا شدن به بیماری‌هایی که با تشخیص زودهنگام از سخت‌تر یا لاعلاج شدن آن جلوگیری می‌کند شیرینی کار را بیش‌ازپیش احساس می‌کند.
 
 
 بهورز شهرستان سرعین گفت: هر کاری بدون احساس مسئولیت ناقص و بی‌پایه‌واساس است به نظرم من بهورزان از کسانی هستند که از وقتی وارد این شغل شده‌اند به‌خوبی با مسئولیت‌های خودسازگاری پیدا کرده و می‌شود گفت به‌صورت روتین مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهند.
 
 
 علیاری اظهار داشت: رسالت بهورزی کمک به مردم روستایی و محروم است وقتی به پیرمرد یا پیرزن یا هر یک از مردم یک روستای محروم با تمام امید به خانه بهداشت و بهورز آنجا مراجعه می‌کند حس بسیار خوبی دارد که بتوان کوچک‌ترین کمکی به حل مشکل این عزیزان انجام داد.
 
 وی مطرح کرد: به نظر من آن‌طور که به بقیه اعضای جامعه بهداشت رسیدگی می‌شود بهورزان مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرند با گوش‌دادن به درد و دل‌های هر بهورز می‌شود کمبودهای موجود در این شغل را که کم هم نیست را به‌وضوح مشاهده کرد.
 
 
 بهورز شهرستان سرعین گفت: در پایان سخنان خود با اشاره به مشکلات و درخواست از مسئولین گفت: از مسئولین درخواست داریم در جهت حمایت از بهورزان قدمی بیشتر برداشته و حامی این قشر زحمت‌کش باشند و بخصوص از نظر درآمدی بهورز را بیشتر درک کنند که بهورزان در کمترین ردیف درآمدی پزشکان قرار دارند.

انتهای خبر/ ح

اشتراک‌گذاری

  • بهورز در خط مقدم بهداشت است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ونه به‌اضافه شش